2022. július 20., szerda

Tante Fanny zöldséges lepénye

Azt nem állítom, hogy mindig van itthon leveles tészta a hűtőben, de azt igen, hogy gyakran veszek ilyet, mert szeretem, hogy csak ki kell csomagolnom, és ha ügyes vagyok, néhány percen belül a sütőben lehet az az étel, amit terveztem. Lehet sós, lehet édes, a lehetőségek tárháza igen gazdag. Mostanában inkább a sós verziók vannak nálunk előtérben.

Tegnap is az történt, mint ami általában: eszembe jutott, hogy nehogy már tönkremenjen itt Fanni tánti levelese, nosza, egy jó paradicsomleves után pont jó lesz vacsorára. Igaz, hogy 15 percre be kellett kapcsolnom a sütőt, és ez a tegnapi hőségben nem tűnt észszerűnek, de a végeredmény megérte a plusz melegítést.

Hozzávalók:

1 csomag Tante Fanny leveles tészta
10-12 dkg sonka
1 csésze előfőzött brokkoli
egy darabka kék sajt (az úgy hiányozna belőle, szóval én nem hagynám ki)
egy gombóc mozzarella (ha nincs, kiválthatod reszelni való trappistával akár)
volt itthon kissé megereszkedett piros kaliforniai paprika, azt is beletettem
3 tojás
1 dl tejszín
só, bors, reszelt szerecsendió (úristen, amit Izraelből hoztam, az milyen csodálatos....!)

Elkészítés:
A brokkolit rózsáira szedtem, és sós vízben néhány percig előfőztem, leszűrtem, leöblítettem (hogy ne főjön tovább), félretettem a felhasználásig.
A tésztát kihajtogattam a papírjából. Mivel már nem volt túl friss, törött a tészta, de ezzel nem foglalkoztam, ahol eltört, fogtam, és odatapasztottam az előző részhez, jól összenyomkodtam, és kész. Ezután elkezdtem rápakolni a sonkát, brokkolit, paprikát, rátépkedtem a mozzarellát és a kék sajtot, majd a tojásokat összekevertem a tejszínnel, enyhén szótam (a kék sajt is sós), borsoztam, bőven reszeltem bele szerecsendiót. A keveréket apránként rálocsoltam a tésztára, ügyelve, hogy ne legyen egy helyen sok tejszínes tojás, és ne folyjon le a tésztáról világba.
200 fok, 15 perc. Zseniális.
Csinálhatod kolbásszal, szalámival, gombával, karfiollal, paprikával, paradicsommal, cukkinivel, vagyis a puhább zöldségek mind szóba jöhetnek. Dobhatsz rá friss spenótlevelet, az se rontja el, főleg, ha morzsolsz rá egy kis juhsajtot vagy -túrót. Szerintem az a lényeg, hogy fűszerezd bátran a tejszínes tojást, akkor minden rendben lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése