2022. május 10., kedd

Spárgás, cukkinis tart/lepény

Mondanám, hogy quiche, de nem az, mert bolti leveles tésztából készült, ami épp heverészett itthon a hűtőben. Persze quiche receptet is találsz a blogban, ha bíbelődni van kedved, nem egy agyműtét az se, de tényleg adta magát a lehetőség, hogy felhasználjam a leveles tésztát. Meg a némiképp emberi áron, 800 forintért vásárolt spárgát, társítottam még hozzá cukkinit, hagymát. A sajt most Grana Padano, de lehet Cheddar is.



Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
2 evőkanál vaj
2 evőkanál olívaolaj
1 fej vöröshagyma
fél csomag spárga
1 db cukkini
4 db tojás
200 ml tejszín
1 evőkanál tejföl
ízlés szerint reszelt sajt, de legalább 10 dkg (a parmezánból nem kell annyi, nagyon rátelepedne az ízekre)

bors
oregánó
kakukkfű
szerecsendió

Elkészítés:

A leveles tésztát akkorára vágtam, mint a pitesütő tál, azaz amennyire hagyta magát, kicsit nagyobbra, a leveles tészta ugyanis sütés közben összemegy, mint a Samu gatyája, mondaná nagyanyám. Örök homály fedi, hogy Samu gatyája mennyit megy össze, a leveles tészta azért szemmel látható mértékben.
Belefektettem a tésztát a pitetálba, szépen belenyomkodtam, terítettem rá egy darab alufóliát, rászórtam a sütésre használt babot, és 180 fokos sütőbe betettem 12-14 percre elősütni. Ennek végeztével fólia, bab el.
Közben a vaj és olívaolaj keverékén puhára dinszteltem a hagymát, rádobtam a spárgát (a sípokat kicsit hosszabb szárrésszel egyben hagytam) és a negyed karikákra vágott cukkinit. Sóval, borssal, oregánóval és kakukkfűvel pároltam egy keveset őket.
Amikor a tészta kicsit hűlt, belekanalaztam a zöldségeket, majd ráöntöttem a tojásos keveréket. (A tojást felvertem, hozzákevertem a tejfölt, a tejszínt, a reszelt sajtot, kevés reszelt szerecsendiót.) Szépen sugárban elhelyeztem a spárga fejeket, és bedugtam a lepényt a 200 fokra felmelegített sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése