2022. augusztus 3., szerda

Zebra keksz

 

Az ős Fakanál blogról, 2007. április 4-ről.

Évekkel ezelőtt, az egyik első kiállításom megnyitójára egy kollegina hozta az alábbi finomságot. Nanoszekundum alatt tüntettük el az utolsó morzsáig, utána kitartóan kajtattam a recept után, amit meg is kaptam. Igen ám, de valószínűleg a recept már a lakásba se érkezett meg valami furmányos feketelyuk-effektus okán, de ha mégis, hát soha többé elő nem jött rejtekéről. A kolleginával azóta megszakadt a kapcsolat, de a múlt héten a hugomtól kaptam egy sütemény gyűjteményt, és ott akadtam rá erre a jóságra. Hiába no, a jók elnyerik méltó jutalmukat...

Hozzávalók:

két csomag Albert keksz
5 evőkanál liszt
15 dkg cukor
1 dl kávé
rum ízlés szerint
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
2,5 dl tej
20 dkg margarin

Elkészítés:

A lisztet, cukrot, kakaóport elkeverjük, apránként hozzáöntjük a kávét és a tejet, csomómentesre keverjük és felfőzzük. Amikor a krém már nem forró, elkeverjük benne a puha margarint és a rumot/rumaromát. 

A kekszeket megtöltjük a krémmel, összeragasztgatjuk őket egy hosszú hengerré, majd fóliában hibernálásnak vetjük alá a hűtőben. Amikor kifagyott, ferdén szeleteljük. Mutatós, egyszerű, s nem utolsó sorban igen finom.

A receptet olvasói kérésre bányásztam elő, most nem készítettem el, így fotó nincs hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése