2022. május 2., hétfő

Spárga szezon - spagetti spárgával, csirkével

Nem állítom, hogy az asztal körül kergettek gyerekkoromban, ha nem spárgakrémlevest ettem parmezános spárgával. Távolról sem volt ez így. De elég régóta kedvelem a spárgát, 2013-ból való az első recept a blogon, amelyben spárga is szerepel. Szezonjában sem kerül nálunk naponta asztalra, amelynek egyik elsődleges oka a spárga ára. Sajnálatos módon idén - mint minden más ár, ez is - elszabadult az ára, úgyhogy ennyi pénzért legfeljebb még egyszer engedek a csábításnak, az majd egy leveles tésztás verzió lesz. 


Hozzávalók:

20 dkg csirkemell filé apró kockákra vágva
olaj a csirke és a zöldségek sütéséhez
egy csomag zöld spárga megtisztítva, feldarabolva
fél piros kápia paprika, igazából csak a színéért
két marék mirelit zöldborsó
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
4 szál újhagyma felkarikázva
egy kevés petrezselyem
250 ml tejszín
reszelt parmezán ízlés szerint
só, bors
bazsalikom levelek
spagetti

Elkészítés:

Egy kisebb serpenyőben a megsózott, megborsozott, és kifejezetten apró kockákra vágott (maradék) csirkemellet nagy hőn, rövid idő alatt átsütöttem. Kiszedtem a serpenyőből, félreraktam.

A visszamaradt és valamelyest kipótolt olajon kissé megpároltam az újhagymát, ment utána a fokhagyma, majd következett a spárga és a kápia paprika. Közepes hőmérsékleten, kíméletesen pároltam a zöldségeket, még egy icipici vizet is öntöttem alá, hogy megkönnyítsem a puhulást. Legvégül került hozzá a borsó, azzal már nem főztem sokat a "mártást". Só, bors, majd jöhetett a tejszín. Ezzel felforraltam a zöldségeket, kicsit besűrítettem, visszapakoltam a csirkét  és mikor a spagetti kifőtt, beleszedtem az akkorra már tágas wokban heverésző mártásba a tésztát.

Még sózni és borsozni kellett, megszórtam egy kevés petrezselyemmel, alaposan átforgattam a szószban a spagettit, rátépkedtem majdnem az összes bazsalikomot, a többit a tányéron szórtam rá. Frissen reszelt parmezánnal ettük.

Még több spárga a blogról:

Tőkehallal

Brüsszeli módra

Morzsásan sütve, mártogatóssal

Tésztával

Köretként

Szintén hallal


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése