2020. április 28., kedd

Panko morzsás sült spárga kéksajtos mártogatóssal

Nem vagyok elvakult spárgaimádó, de persze kedvelem, ám szezonjában sem készítek heti háromszor spárgás ételt. Talán egész szezonban ha kétszer, és az elég is a következőig. Ez a recept megmozgatta a fantáziámat, és az egész nyomorult karantén alatt most jutott eszembe talán először úgy igazán, hogy a fene vinné ezt az egész helyzetet, miért nem ülhetek én mondjuk egy nagykovácsi kertben, ahol a barátoknak előzőleg megsütöttem ezt a marha jó kis cuccot, és miért nem cuppoghatunk jó nagyokat, ahogy mártogatjuk a spárgasípokat a kéksajtos szuttyba? Francba már, de tényleg! Ráadásul orgonahiányom is van, és az is eléggé szorongató érzés. Na de lássuk, hogy készül - roppant egyszerűen - ez a spárgaság.



Hozzávalók:

egy köteg spárga (vagy amennyire szükséged van, az én csokrom úgy fél kg lehetett, mínusz a sípok végei, tehát kb. 40 dkg)
két marék panko morzsa
5 dkg reszelt parmezán
só, bors
4 evőkanálnyi extra szűz olívaolaj

2 dl tejföl
10 dkg kéksajt

Elkészítés:

A sütőt beterítettem sütőpapírral. A spárgákat megmostam, leszárogattam. Amíg szikkadtak, az olajba belekevertem a sót, borsot, a reszelt sajtot, végül a panko morzsát. A spárgákat egyenként szépen belenyomkodtam a keverékbe, igyekeztem rábírni a morzsát, hogy maradjon a sípokon, több-kevesebb sikerrel. A spárgákat belerakosgattam a tepsibe, a megmaradt keveréket ráöntöttem, majd 200 fokos sütőben 10-15 perc alatt ropogósra sütöttem

A tejfölbe belereszeltem a penészes sajtot, elkevertem, kész, passz.

Még több spárgás recept a blogban:

Tőkehallal
Brüsszeli módra
Köretként újkrumplival
Olasz tésztával
És megint hallal







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése