2018. május 14., hétfő

Tavaszi köret újkrumpliból, spárgából

Múlt héten Athénban töltöttünk néhány napot a házassági évfordulónk alkalmából, természetesen nem történhetett meg, hogy ne hozzak néhány fűszert és persze fetát kintről. Most erősen visszafogtam magam, a csomagba ezek mellé már "csak" 2 kiló pisztácia került (jegyzem meg, éppen fél áron, mint itthon..), úgyhogy most nem kellett aggódnom sem a túlsúlyért, sem azért, hogy elkobozzák a vásárolt élelmiszereket. A feta felhasználásával készült ez a tavaszi köret grillen sütött csirke mellé.


Hozzávalók:
0,5 kg újkrumpli
0,5 kg zöld spárga
egy marék shimeji gomba
3 szelet bacon
feta sajt ízlés szerint
egy fürt koktélparadicsom
1 kisebb cukkini
olívaolaj
bors

Elkészítés:
A krumplit héjastul sós vízben megfőztem, ügyelve, hogy ne főjön teljesen készre, mert a későbbiekben pirítani fogjuk, nem cél, hogy püré legyen belőle keveréskor. A spárgát megtisztítottam, levágtam a fás részét, majd a szárakat felkarikáztam (kb. 1 centisre), a fejeket egyben hagytam. A cukkinit fél karikákra vágtam, a bacont szeletekre. A koktélparadicsomot sütőtálba tettem, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal, és 180 fokon sütöttem pár percig. Figyeltem rá, nehogy teljesen szétrepedjenek a paradicsomok és kifolyjon a levük.
Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, átsütöttem rajta a bacont, majd szűrőkanállal kiszedtem, félretettem. A maradék zsiradékra rádobtam a félbe vágott krumplikat és a spárgákat. Igen, a fejeket is, szerintem nem igaz az az elterjedt instrukció, hogy elég az utolsó két percben az ételhez adni. Annyi idő alatt csak átmelegszik, én szeretem, ha egy picit puhul is. Ment a serpenyőbe még a cukkini is, só, bors, még egy kevés olaj, és nagy lángon néhány perc alatt összepirítottam a zöldségeket.
Tálaláskor tálra halmoztam a kész zöldségeket, megszórtam a fetával és a baconnel.

Cukorbetegeknek elsősorban az újburgonya szénhidrát tartalmával kell számolni. 10 dkg újkrumpli 18 g szénhidrátot tartalmaz, tehát ebédre nyugodtan elfér az - átlagos - 50 grammos keretben.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése