2014. április 29., kedd

Egyél halat, legjobb falat!

Csak a hozzám hasonló korúak emlékeznek erre a reklám szlogenre a 80-as évekből. A magam részéről nem vagyok nagy halimádó, de tudom, hogy egészséges, ettem már finom halat, tehát nem idegenkedem tőle, csak nincs benne nálunk a mindennapi rutinban, tekintve, hogy a fiúk rá se néznek, és akkor még finoman fogalmaztam. Vasárnap úgy alakult, hogy a szombati fotós workshop miatt nem volt érkezésem piacolni, a hűtő azonban elég ramatyul nézett ki, így aztán elmentem a Lehel piacra, és csodálatos harcsák és naphalak figyeltek az egyik pultban, hát vettem belőle egy keveset. Szeretem az ilyen kampányokat, hogy együnk több halat, mert az hűdemilyen egészséges, aztán közben az ember a gatyáját is ott hagyja a halas pultnál, aztán gyakorlatilag alig kapott a pénzéért valamit. 
Na de ne bosszankodjunk, nézzük, mit csináltam az egyik adag naphalból.


Összeházasítottam az itthon található zöldségeket, amiket csak egy kevés olajon, sóval, borssal átsütöttem. Annyi volt benne a szokatlan, hogy most retket is negyedeltem a hagyma, spárga, zellerszár közé. Érdekes volt a végeredmény, mert amikor még inkább kemény volt a retek, mint puha, nagyon kellemes íze volt a serpenyőben, amikor már megsült, inkább kesernyéssé változott. 

A halat felkockáztam, két órára bepácoltam olívaolaj, egy kevés citromlé, őrölt koriander, chili pehely és só keverékébe, majd szintén serpenyőben, nagy lángon néhány percig pirítottam. Ránézésre akár csirkemell kockák is lehetnének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése