2022. április 28., csütörtök

A legjobb tojássaláta

Szeretjük a tojássalátát, tojáskrémet, nem mondom, hogy heti szinten készítem, de most, hogy jön a tanyáról tojás bőven, van rá indíttatás. Most egy új receptet próbáltam ki, és mondhatom, remek.


Hozzávalók:

10 db tojás
3-4 szál újhagyma
tejföl
majonéz

bors
mustár

Elkészítés:

A tojásokat keményre főzzük, lehűtjük, meghámozzuk. 3 darabot késes aprítóba teszünk, adunk hozzá tejfölt, majonézt, mustárt. Itt a tapasztalatunkra vagyunk kénytelenek hagyatkozni, hogy mennyi tejföl, mennyi majonéz, én most 4 igen erősen púpozott kanál 25 %-os tejfölt használtam, kb. 3 evőkanál majonézt, és egy teáskanál mustárt.

A tojásokat egyneműre kevertetjük a géppel, a krémet egy tálba kanalazzuk. Jöhet bele a karikára vágott újhagyma zöldjével együtt, jöhet a bors, só, és ebbe a tojáskrémbe aprítjuk bele a maradék keménytojásokat.

Alaposan lefedve, vagy légmentesen záródó edényben érleljük a hűtőben - ha kibírjuk. A saláta bizonyára kissé folyósabb lesz néhány óra múlva, ezt már ezerszer megfigyeltem a tojássaláta esetében, hogy a majonéz valami általam ismeretlen okból mindig elfolyósodik rajta. De ez egyáltalán nem probléma, főleg, ha valami jó kis puha kenyérrel fogyasztjuk, tunkoljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése