2022. május 3., kedd

Döbörög a tavasz, nő a turbolya, jól tojnak a tyúkok

És persze a spárga sem tétlenkedik...

Amint már említettem, a lányomék tanyáján nagyon szorgalmasak a tyúkok, minden alkalommal, mikor arra járunk, 30-40 darab tojással gazdagabban térünk haza. Ennek nagy részéből házi tészta készül, de természetesen használjuk a szokásos módokon is. Mivel a tegnapi spagetti recept spárgával készült, és maradt némi spárgaszár, azokról ma reggel levágtam még azokat a részeket, amik használhatóak, felkarikáztam őket, és ebben a tojásrántottában kötöttek ki. Sajnos most nem volt itthon újhagymám, pedig az se lett volna bele rossz. A turbolya szintén a tanyáról érkezett a hétvégén, és vasárnap még várok egy újabb szállítmányt, hogy újabb turbolyás recepteket mutathassak nektek.


Nem hiszem, hogy különösebb szükség lenne receptleírásra egy rántottához, de sose tudni, ki téved erre, és kinek lesz ez mégis segítség.

Hozzávalók 1 főre, egy tisztességes adaghoz:

3 db tojás
maradék spárga szára, vagy egész spárga felkarikázva
2-3 szál újhagyma (ha van otthon, esetleg kisebb vöröshagyma)
só, bors
turbolya
zsiradék, amilyet szeretnél (zsír, vaj, olaj, kókuszzsír)

Elkészítés:

A zsiradékon a felkarikázott hagymát és spárgát megdinszteljük. Én kedvelem, ha a spárga még kicsit roppanós, és az ellen sincs kifogásom, ha a hagyma nincs ronggyá főzve, de ezt mindenki maga tudja, hogyan szereti. Amikor elértük a kívánt állagot, az alaposan felvert tojást ráöntjük a zöldségekre, nagy lángon rövid ideig sütjük a tojást, majd tányérra szedjük a rántottát, és megszórjuk a megmosott, leszárított, apróra vágott turbolyával.

Én nemigen kedvelem a gasztroblogok némelyikében olvasható költői stílust, meg a teljesen életszerűtlen hasonlatokat, de azt kell mondjam, ezzel a rántottával beköltözött a tavasz a számba. A turbolya friss, tavaszi íze, a spárga roppanóssága igazi ízbomba volt, nem beszélve a tanyasi tojásról, aminek a színe pont olyan, mint a képen látható, Isten engem úgy segéljen, nem retusáltam a színén semmit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése