2023. február 26., vasárnap

Zseniális keksz kávé/tea mellé

Sajnos a helyzet az, hogy én imádok kávé mellé elmajszolni egy-két cantuccinit, omlós kekszet, ne adj isten gyümölcskenyeret, vagy bármilyen hozzáillő sütit. Ez például éppen a kedvencem ebben a műfajban. Tudom, nem kéne, de most, hogy fogyóban a dugi cantuccini is, gondoltam, keresek egy jóféle receptet. Találtam is, és körülbelül fél órája keresem a neten, hogy honnan származik a recept, és nem találom :( Kiírtam mind a négy hozzávalót egy cetlire, és aztán huss, a forrás ki is száradt. Sajnálom. Mérhetetlenül egyszerű a keksz elkészítése, mint a kekszeké általában, és veszélyesen, nagyon, nagyon, nagyon veszélyesen jó. Használhattok hozzá házi sűrített tejet is.  

Hozzávalók:

200 gr szobahőmérsékletű, puha vaj (az eredeti recept 25 dekát ír, de elég bele a 20 is)
50 gr kristálycukor (eredetileg 85 gramm szerepel, az szerintem sok)
200 gr sűrített tej (az én tubusomban 175 gr volt, nem pótoltam a hiányzó 3 dekát)
375 gr liszt
2 csapott teáskanál sütőpor
egy rendes csipet só
opcionálisan egy marék csokicsepp vagy apróra vágott csoki, én most ilyet tettem bele, ezt évekkel ezelőtt kaptam a barátnőmtől Amerikából, ebbe a sütibe zseniális:

Elkészítés:

A vajat keverőtálba tesszük, és a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a sűrített tejet, azzal is elkeverjük, végül több részletben hozzákeverjük a sütőporral és sóval elvegyített lisztet. Ha használunk, a végén adjuk hozzá a csokit.
A masszából apró - diónyinál kisebb - golyókat formálunk, és sütőpapírral bélelt tepsire ültetjük őket, viszonylag távol egymástól, mert a süti meg fog nőni. Aztán persze amint kivesszük a sütőből, össze is esik, de az nem baj.
180 fokon 12 percig sütöttem az első tepsit, a másodiknak elég volt 10 perc is.
Én dió nagyságú gömböket formáztam, az átlagosnál nagyobb kekszek lettek belőlük, szám szerint pont harminc.
Szerintem a csoki variációkon kívül (ét, tej, fehér, rubi) lehet bele tenni akár diót, mandulát összeaprítva, én nagyon el tudom benne képzelni a savanykás aszalt gyümölcsöt is, mondjuk személyes kedvencemet, a vörös áfonyát, apríthatsz bele kandírozott narancs- vagy citromhéjat, de ha nem teszel bele semmi pluszt, akkor is imádni fogod. Kiválthatod a tésztába tett csokit úgy is, hogy megolvasztod, és a kihűlt kekszeket félig megmártod az olvadt csokiban. Vagy fabrikált neki sütőpapírból tölcsért, abba öntöd az olvadt csokit, és szépen megcifrázod a csokival a kekszek tetejét. Szóval csak kreatívan! Ahogy mondtam, minden ilyen úri huncutság nélkül is zseni egy cucc ez.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése