2014. február 25., kedd

Nigel Slater banános sütije



Azért szeretem ezt a receptet, mert ugyebár a barna banánok legjobb felhasználási módja, másrészt lehet vele variálni, hol fehér csokival, hol dióval, fűszerekkel, mikor mi van otthon, mikor mihez van kedvünk. Az én banánjaim most igencsak ramaty állapotban voltak már, megfeketedett héjuk szinte bőrként petyhüdözött rajtuk.

Hozzávalók:
 
17,5 dkg puha vaj
17,5 dkg cukor (szerintem elég bele 10 deka is, mindig barna cukrot használok)
10 dkg tisztított, előpörkölt mogyoró (még inkább dió, az mindig van otthon) darálva
2 tojás
17,5 dkg liszt
1 sütőpor (az eredeti receptben nem szerepel)
2 nagyon érett banán (nálam 3)
1 kiskanál vanília kivonat
17,5 dkg étcsokoládé (nálam 10 dkg fehércsoki)
1 teáskanál fahéj (az eredetiben nem szerepel)
egy kis barnacukor a tetejére (én elhagytam)

Elkészítés:
A vajat a cukorral alaposan kikevertem, majd hozzáadtam a tojást, a lisztet, sütőport, darált diót, vaníliakivonatot. Beleaprítottam a banánokat, a csokicseppeket, alaposan elkevertem, és sütőpapírral bélelt formába kanalaztam. Nigel a tetejét megszórta egy kis cukorral, én azt fölöslegesnek éreztem. 170 fokon épp egy órát sült a sütemény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése