2022. december 10., szombat

Pillekönnyű citromos, mákos sütemény

És végre megtaláltam! Nem pont olyan, mint amilyen a Breadpit pékség citromos sütije, sokkal könnyedebb a tésztája, de már nagyon hasonlít ahhoz, amit szeretnék elérni. Ez a recept a https://rupanerkonyha.hu/ oldalról származik, nagyon örülök, hogy rátaláltam, mert ez az üde citromos sütemény a benne elszórt ropogós mákszemekkel igazi telitalálat egy kávé vagy tea mellé. Én most Meyer citrommal készítettem, de az az igazság, hogy ehhez a recepthez kell a normál citrom savanyúsága, héjának intenzív íze. Úgyhogy a következőt már így csinálom.


Hozzávalók:
3 db tojás
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor (én most vanília őrleményt használtam, cukor nélkül)
1 nagy citrom kifacsart leve és héja
0,8 dl olaj
08 dl víz
16 dkg liszt
3 púpozott evőkanál darálatlan mák
1 csomag sütőpor

Elkészítés:
A tojások fehérjét kemény habbá verjük.
A tojássárgákat habosra, fehérre keverjük a cukorral és a vaníliával, majd hozzáadjuk a citromlevet és héjat, a vizet, az olajat, lisztet, sütőport és mákot. Alaposan elkeverjük, végül több részletben hozzáadjuk a fehérje habot.

Egy doboz formát kibélelünk sütőpapírral (én csipesszel oda is rögzítem a papírt a doboz oldalához, mert egy idő után meguntam, hogy a sűrűn folyó masszák lerántották a papírt a mélybe, sütimasszás lett még a hátam közepe is, hiába lapogattam gondosan azt a fránya papírt, és persze nem mindig van kéznél valaki, aki segítene ilyenkor, és megfogná a papír széleit. De ha van is, nem fér úgy oda, az ő keze is masszás lesz... szóval hajszás ez mindenhogyan), beleöntjük a masszát, néhányszor odazöttyentjük a konyhapulthoz, hogy a levegőbuborékok távozzanak, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk 40-45 percre. Érdemes ránézni félidő után, nehogy túlságsan megbarnuljon a süti teteje. Ha erre adná a fejét, lépjünk közbe, és takarjuk le alufóliával a formát.
Természetesen mielőtt kivesszük a sütőből, tűpróbával leellenőrizzük, átsült-e a közepe is.

Szokás rá citromlé és porcukor keverékéből mázat ráönteni, szeretem is, de plusz cukor mennyiségre nincs szükségünk, úgyhogy elhagytam, és csak jelzés értékkel, a fotó kedvéért szórtam meg porcukorral a süti tetejét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése