2022. december 15., csütörtök

Preckedli

Már a nevét is imádom, szeretem megpörgetni a számban a szót: preckedli. És szeretem még azért is, mert ez egy sváb aprósütemény, és én 50 százalékban sváb vagyok. Végül pedig szeretem azért, mert nagyon hasonló a kedvenc karácsonyi sütimhez, ehhez a retró darabhoz, csak ha lehet, a preckedli még gazdagabb tészta, mint az. 


Hozzávalók:

50 dkg liszt
10 dkg sertészír
15 dkg vaj
1 tojás + 1 tojás sárgája (a fehérjét felhasználjuk a teteje kenéséhez)
egy-két kanál tejföl, ha szükséges
fél citrom leve és leszerelt héja
15-20 dkg cukor
1 csomag sütőpor

A sütemény tetejére 10 dkg durvára vágott dió elkeverve ízlés szerinti mennyiségű kristálycukorral. Én most ledaráltam a diót, úgy jobban szeretem a végeredményt.

Elkészítés:

A szokásos metódussal dolgoztam: a késes betétű aprítóban a lisztet összevegyítettem a zsiradékkal, majd hozzáadtam a többi hozzávalót. Kicsit ugyan nehezen boldogult a gép, de nem akartam plusz tejfölt hozzáadni (bár ha nem áll össze a tészta, nincs más megoldás), és végül nem is volt rá szükség. Kiöntöttem egy nagy folpackra a konyhapultra, szépen összenyomorgattam a folpack segítségével, becsomagoltam, és néhány órára betettem a hűtőbe.

Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, úgy 3 milliméteresre, és kiszúrkáltam a linzerekhez, aprósütikhez használt kiszúrómmal. Minden darabnak lekentem a tetejét tojásfehérjével, meghintettem a cukros darált dióval, szorosan egymás mellé ültettem a sütőpapíros tepsin (azért 4-5 mm hely legyen köztük, ne érjenek egymáshoz), és 180 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt világosra sütöttem.

Összesen négy tepsi lett, figyeljünk oda, mert ahogy a sütő egyre melegebb, az egymást követő tepsi sütik egyre kevesebb idő alatt készülnek el. Ne égessük mert, mert az se nem csinos, se nem finom.

Műanyag vagy fém dobozban sokáig eláll. Nincs ennél jobb egy karácsonyi kávé vagy tea, netán forró csoki mellé, ezt biztosan állíthatom. Gasztroajándéknak sem utolsó ám!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése