2020. december 13., vasárnap

Retró aprósütemény karácsonyra

Ugye nem csodálkoztok nagyon, ha így karácsony előtt - is - süti recepteket hozok nektek? Ráadásul ez, amit most mutatok, olyan elképesztően egyszerű, hogy akár a gyerekekkel közös programnak is csodásan be fog válni. Én vasárnap reggel álltam neki, 3 tepsinyi aprósütemény lett, egy órával ezelőtt kezdtem a munkát, és a kész sütik már a fém dobozban várják jobb sorsukat, én meg azt, hogy találjak nekik a férjem elől egy tuti biztos rejtekhelyet...



Hozzávalók:

30 dkg liszt

25 dkg vaj

10 dkg porcukor

fél teáskanál sütőpor

1 tojás (kettéválasztva)

1 csomag vaníliás cukor (én ilyenkor karácsony előtt mindig beruházok a jóval drágább, de legalább bourbon vaníliát tartalmazó típusba)

1 citrom reszelt héja

1 nagy csipet só

a tetejére

7-8 dkg darált dió

ízlés szerinti mennyiségű kristálycukorral elkeverve

a tojás fehérje


Elkészítés:

A lisztbe belevagdostam a vajat kicsi kockákban, és a késes betétű robotgépemmel morzsásra kaszaboltattam a keveréket. Hozzáadtam a porcukrot, vaníliás cukrot, csipet sót (nagyon fontos!, imádok ráharapni a sütiben a sókristályokra), a citrom héját, és a tojás sárgáját. Nagyjából összedolgoztattam a géppel, majd a pultra terítettem egy méretes folpack fóliát, arra kiöntöttem a még kissé morzsás állagú tésztát, és a fólián keresztül összetömörítettem, egy téglalapot formáztam belőle, majd becsomagolva 30 percre a hűtőbe tettem. Addig előkerestem a kiszúró formákat, illetve ledaráltam a diót, összekevertem egy maroknyi cukorral.

A tésztát három adagban nyújtottam, amelyik adag épp nem játszott, az a hűtőben pihent továbbra is. Kb. 2-3 milliméter vastagra nyújtottam, kiszúrogattam, a darabokat megkentem tojásfehérjével, és arccal lefelé beleborítottam a cukros dióba. Szépen egymás mellé rakosgattam őket a sütőpapíros tepsin (kis távolság nem árt, mert a sütőportól picit, de csak picit megnőnek a kekszek), és 170 fokon 7-8 perc alatt arany színűre sütöttem. Nem szabad megbarnítani, mert a dió ezt nem fogja megköszönni a tetején.

Három tepsinyi lett ebből az adagból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése