2022. december 18., vasárnap

Citromlekvár

De nem ám akármilyen citrom, hanem Meyer citrom. A Meyer citrom a citrom és a narancs természetes hibridje, nem olyan durván savanyú, mint a citrom, a héja is inkább a narancséra emlékeztet, az illata pedig kellemesen fűszeres, narancsszerű. Sok éve már, hogy először találkoztam ezzel a fajta gyümölccsel, és amióta megkóstoltam, azóta keresem, várom, hogy piacon vagy szupermarketben felbukkanjon. A lemon curd egyszerűen csodálatos belőle. És most már azt is tudjuk, hogy lekvárnak sem utolsó. 

A citromokat a Szőrős és Kisjuhász Kertészetben szedtem Lajosmizsén, az ország egyetlen citromfarmján. Itt találkoztam Gabojszával, ő mesélte, hogyan készítette a lekvárt, és mivel a metódus igen egyszerű, én is hasonlóan készítettem, mint ő.

Hozzávalók:

1,5 kg Meyer citrom
40 dkg cukor
fél teáskanál kurkuma
1 teáskanál pektin

Elkészítés:

A citromokat alaposan megmostam, annak ellenére, hogy ezek kezeletlen héjúak, de a fóliasátor alatt azért nem sterilek természetesen. Kinyomtam a citromok levét, a héjakat pedig felezve, negyedelve egy lábasba tettem. Felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje a gyümölcshéjat, és nagyjából 20 percig forraltam. Ezután leöntöttem a héjakról a vizet, helyére öntöttem a citromlevet, a cukrot, kurkumát, és elkezdtem főzni. Úgy húsz percig főztem, puhítottam a héjakat, közben a cukor elolvadt, ekkor tettem bele egy pici cukorral elkeverve a pektint, amivel még 5 percig forraltam a lekvárt. Végül fogtam a botmixeremet, és alaposan leturmixoltam a lekvárt. Sterilizált üvegekbe kanalaztam, lezártam, végül száraz dunsztba tettem őket másnapig.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése