2022. december 25., vasárnap

Zöldségcurry "hús"golyókkal

Hú, ez nagyon ütős kis cucc lett, az már biztos! Minden családi evős összejövetelen előáll a feladat, hogy családom szokványosan étkező tagjai mellett a testvéreméknek is főzzek, ők ugyanis nem esznek húst, illetve gluténmentesen, tejmentesen étkeznek. Mondhatom, szép kihívás minden alkalommal nemcsak megfelelőt, hanem finomat is főzni.

Most karácsonykor az egyik étel, amit nekik készítettem, a vega bolognai, amiről bizton állíthatom, hogy nagyon klassz kaja. Azért, hogy választhassanak, mit szeretnének enni, készítettem ezt a zöldséges, húspótlóval készült egytál ételt rizzsel.

Hozzávalók:

20 dkg húspótló (Garden Gourmet Sensational darált készítmény)
só, bors, currypor az ízesítéséhez
3 evőkanál olívaolajzöldségek a raguhoz: esetünkben karfiol, brokkoli, újhagyma, sárgarépa, kelbimbó gomba, kápia paprika, összesen úgy 45-50 dkg
250 ml kókusztej
0,5 dl zöldség alaplé
1 evőkanál piros curry paszta (én thai curryt használtam, az nem durván csípős)

Elkészítés:
A húspótlót tálba öntjük, kicsit csodálkozunk rajta, hogy pont úgy néz ki, mintha darált hús lenne, majd sóval, borssal, curry porral beízesítjük, a 20 deka masszából én 13 kis gombócot görgettem, majd az olajon átsütöttem, hogy szép színe legyen a golyóbisoknak. Ez nem több, mint 3-4 perc. A megsült golyókat kiszedtem, félretettem. 
A feldarabolt zöldségeket a maradék olajban elkezdtem sütni: először a karfiol, a kelbimbó és a répa került a wokba, majd egy-két perccel később követték őket a puhább, hamarabb elkészülő alkotóelemek, a brokkoli például, és a gomba. A kápia paprika és az újhagyma csak 2-3 percet töltött süléssel. Ekkor a wokba tettem a piros curry pasztát, kissé lepirítottam, majd ráöntöttem a zöldségekre az alaplevet. Megkóstoltam, éreztem, hogy só kell még rá, muszáj kóstolni, mert minden curry paszta más, lehet, hogy a tiéd brutál sós, és akkor a sótartót messziről kerülni kell.
Végül megérkezett az edénybe a kókusztej is, ekkor lefedtem az ételt, és kis lángon puhára pároltam a zöldségkeveréket. Legfeljebb tíz percre volt ehhez szükség. Ha túl sok rajta a lé, inkább merjünk le belőle, mint hogy addig forraljuk a zöldségeket, amíg ugyan a fölös folyadék elpárolog, de ronggyá puhul az étel. Nem kell, hogy ress legyen, de szerintem az rémes, ha péppé fő a zöldség.
Belepottyantottam az elkészült raguba a kis golyókat, átforgattam, és készen is voltunk. 
Rizzsel tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése