2021. január 5., kedd

Citromkrém (lemon curd)

Rajongok a lemon curdért. Nincs ezen mit szépíteni, szerelmem olthatatlan már évek óta. Ebből kifolyólag sok készen kapható fajtát ettem, volt köztük olyan is, ami nem hagyott mély nyomot maga után, de ettem jókat is. Legtöbbször olyankor szoktam magam készíteni, amikor macaront akarok vele tölteni, mert ahhoz brutál jó. Múlt héten kaptam a Lidl-ben Meyer citromot, vettem egy bő kilót belőle, úgyhogy ma elkészült - nettó tíz perc alatt - három üvegecske citromkrém.



Hozzávalók:

160 ml átszűrt citromlé (nem, műanyag flakonos Olympusból nem jó)

2 egész tojás

4 tojássárgája

20 dkg finomszemű kristálycukor

12 dkg vaj

Elkészítés:

A tojásokat elhabartam, elkevertem a cukorral, és 2-3 percig bőszen kevergettem, hogy a cukor elkeveredjen benne. Hozzáöntöttem a citromlevet, majd feltettem kis lángra főni a keveréket egy rozsdamentes edényben. Addig kevertem, amíg a krém elkezdett besűrűsödni, ekkor lekaptam a lábast a tűzről, és apránként beledobáltam a kockákra vágott vajat az edénybe, ahol azon mód el is olvadt. Üvegekbe öntöttem a krémet, lezártam a tetejüket - remélem, ezzel a bőrösödést elkerültem -, majd amikor kihűltek, betettem őket a hűtőbe.

10-14 napig áll el, kibontva inkább csak 3-5 napig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése