2024. január 7., vasárnap

Almakarikák leveles tésztában

Irtó bonyolult recept... kimondottan téli csemegének gondolom, igazi comfort food.

Hozzávalók:

1-2 nagyobb alma
kristálycukor
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg
1 csomag leveles tészta
1 kis tojássárgája a tészta lekenéséhez (én most csak tejbe mártott ecsettel simogattam meg őket, pont jó volt)

Elkészítés:

Az almákat ujjnyi vastag karikákra szeleteljük, majd kerek pogácsaszaggatóval kiszúrjuk a közepüket. Megszórjuk a kristálycukorba kevert fűszerekkel mindkét oldalát a karikáknak. Nyilván mindenki úgy arányítja a fűszereket, ahogyan szereti. Használható kész mézeskalács fűszerkeverék is, bár én ezért biztosan nem bontanék fel egy csomaggal, inkább összekeverném a fahéjat, szegfűszeget, egy csepp szerecsendiót, aki szereti, pici ánizst is tehet bele, vagy kardamomot. Én meg előveszem az Amerikából hozott sütőtök pitéhez való fűszerkeverékemet, amit a Trader Joe's-ban szereztem be néhány éve. Fene egye meg, idén nyáron is kerestem, de épp nem volt kapható, hiába no, arrafelé szezonálisan működnek, nyáron nincs téli pite fűszer és kész! Na, száz szónak is egy a vége, a leveles tésztát fel kell csíkozni 2-2,5 centis szalagokra, körbetekerni az almákon, lekenni tojással, és a sütőben szép pirosra sütni. A mi kétszemélyes adagunkat az aif fryerben fogom elkészíteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése