2023. december 19., kedd

Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok...

Nem tudom, mitől kerültem ilyen dalolós hangulatba, de így van. Talán a karácsony közelsége teszi... Olyannyira, hogy egy munkahelyi karácsonyi buliba sütöttem ezeket a túrós, sós csillagocskákat, a receptet Süniskanál Gabi blogján találtam, köszönet érte. Igazából van nekem egy nagyon hasonló receptem, amiben egyenlő arányban szerepel a liszt, a margarin (igen, néha megesik) és a túró, döbbenten tapasztalom, hogy nincs fent a receptje a blogon, ezt sürgősen orvosolni kell. A különbség talán az arányokban és a tejfölben van. Gyorsan összeállítható, gyorsan elkészülő sós ropogtatni való, remélem, a férjem munkahelyén is sikert arat ma.


Hozzávalók:

22 dkg liszt
15 dkg vaj
22 dkg félzsíros túró
5-6 dkg tejföl
1,5 teáskanál só
egy kevés tejjel higított tojássárgája a kenéshez
szezámmag, egész mák a díszítéshez

Elkészítés:

Mindent beleteszünk a robotgép táljába, és nemes egyszerűséggel néhány perc alatt tésztává dolgoztatjuk a hozzávalókat.

A robotgépből kivéve átgyúrjuk a tésztát, majd 3 mm vastagságúra nyújtjuk, és tetszőleges formákkal kiszaggatjuk. Minden darab tetejét lekenjük tojással, megszórjuk a szezámmaggal, vagy a mákkal, és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt szép színűre sütjük. Érdemes egyet megkóstolni (vigyázz, meg ne égesd a szádat!), mert megesik, hogy kívülről már szép arany barna, de még érezni kissé rajta a nyers ízt, ilyenkor adjunk még neki egy-két perc szolit a sütőben.

Kezdőknek, időhiányban szenvedőknek ajánlom a receptet, nem kell hűtőben pihentetni, lehetetlen elrontani, és bónuszként nagyon finom a végeredmény.



2 megjegyzés: