2022. december 11., vasárnap

Fűszeres pácolt feta sajt, a tökéletes gasztroajándék

Olyan régen tervezek már egy összefoglaló posztot az ehető ajándékok, népszerű nevén a gasztroajándékok témakörében, hogy alig akarom elhinni, hogy még mindig nem valósítottam meg. Valószínűleg idén sem fog elkészülni, mindenesetre piszkozatban már van egy poszt, amiben legalább felsoroltam azokat, amiket meg kéne írni... eh... Viszont most jövök egy pofonegyszerűvel, én imádom ezt ajándékba adni, mert mindig tuti sikert aratok vele. Sanyi barátom például könnybe lábadt szemmel fogja fogadni (a többi finomság mellett, amit kap), az már egyszer biztos, és mivel tavaly is kapott pácolt sajtot, idén sem fog csalódni benne.

Fotó: Kandikó Judit, köszönet érte!
Hozzávalók:
1 csinos, makulátlan külsejű és hibátlan kupakú üveg, kb 3 decis
1 csomag (15 dkg-os) feta sajt, én most ilyen Sparosat használtam:
2 gerezd fokhagyma
2 ágacska rozmaring
őrölt oregánó és bazsalikom, kakukkfű, de használhatsz akár provence-i fűszerkeveréket is, ha az szimpatikusabb, és van otthon
néhány szem színes bors
2-3 szem rózsabors (elhagyható, ha nincs otthon)
4 db szárított paradicsom (ha olajban eltett van, az is jó, én szárítottat használtam, egyenesen Máltáról érkezett)
olívaolaj

Elkészítés:

Az üveget elmostam, kifertőtlenítettem.

A sajtot kiszabadítottam a csomagolásából. Tulajdonképpen mindegy, milyen sajtot használsz, de szólok, hogy a krémfehérsajt nem lesz jó, mint ahogy azok a nagy dobozos feták sem, mert azok túlságosan krémesek, képtelenség őket normálisan kibányászni a csomagolásból, a felkockázásról már ne is beszéljünk. Hullanak atomjaikra, csak a percet fogod átkozni, hogy belekezdtél az ajándékkészítésbe, ezt garantálom. Az a fajta, amit mutattam, tökéletesen vágható, nem morzsálódik, nem potyog, szuper erre a célra. 

Fogtam egy sütőpapírt, megszórtam az oregánóval, kakukkfűvel és a rozmaringgal, a sajtkockákat belehempergettem. A fokhagyma gerezdeket kettőbe vágtam, a szárított paradicsomot pedig ollóval kisebb darabokra.

Az üveg aljára néhány szem borsot szórtam, utánaküldtem a fokhagyma felét, majd óvatosan belerakosgattam az üvegbe a fűszeres sajtkockákat is, közben dobáltam bele szárított paradicsomot is, beleapplikáltam a rozmaring ágacskákat, az üveg felénél járva megint fokhagymát raktam, aztán még egy kis bors, végül a maradék sajt- és paradicsomdarabok zárták a sort.

Legvégül felöntöttem az üveget színültig olívaolajjal, türelmesen megvártam, meg körbefolyja a sajtokat, eltűnnek a légbuborékok, és semmi, de semmi nem lóg ki az olajból. Ezután lezártam az üvegeket. Hűvös helyen tartom ajándékozásig.

Az üveget lehet díszíteni, a tetejére csinos sapkát készíteni dekoranyagból, papírból, köthetsz a szájára díszszalagot, spárgát, egyéb madzagot, ahogy csak szeretnéd. Címkét is lehet rá készíteni a megajándékozott nevével, a dátummal. Csak kreatívan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése