2022. szeptember 14., szerda

Sült paradicsomszósz

Az idei nyár legnagyobb felfedezése számomra. A táskaművész Rita tette közzé a receptet a Facebookon, és a szinkronicitás a kezemre játszott, hiszen épp a pulton várakozott 4 kiló lucullus paradicsom arra, hogy befőzzem, csak tologattam magam előtt a feladatot, mert eszem ágában nem volt már paradicsomot eltenni, de olyan bombasztikusan olcsón jutottam hozzá (350 forintért, hát ilyen mostanában csak a mesében van), de előre egyáltalán nem tervezetten, hogy egyszerűen kihagyhatatlan ajánlat volt. A receptet olvasva pedig azonnal felcsillant a szemem, nem kell forró vízben fürdetni a paradicsomot, hogy lejöjjön a héja, nem kell kavargatni a fazékban, csak egyszerűen putty, beteszem a sütőbe, és bő egy óra múlva készen is van. A passzírozás meg gyerekjáték, mint tudjuk...


Hozzávalók:

4 kg lucullus paradicsom
2 közepes fej vöröshagyma
6-8 gerezd fokhagyma
3-4 rozmaring ág (vagy hiányában szárított fűszerek)
olívaolaj


Elkészítés:
A paradicsomot megmostam, hosszában kettévágtam, és a képen látható módon a feldarabolt hagymákkal együtt a tepsibe tettem. Meglocsoltam olívaolajjal, megsóztam, majd 200 fokon egy órán át sütöttem a paradicsomokat. Ilyenre ni:


Fogtam egy akkora fazekat, amire a passzírozóm épp ráillik, és a megsült paradicsomokat szépen átengedtem rajta. Nekem ilyen típusú van, nagyon szeretem.


Mivel nem volt itthon friss rozmaringom, amit még a tepsibe tehettem volna, a paradicsomok közé, úgy döntöttem, hogy az átpasszírozott, sűrű masszát fűszerezem meg, kapott szárított őrölt rozmaringot, oregánót és szárított bazsalikomot. Rottyantottam a tűzön egyet a szószon, majd üvegekbe porcióztam, 5 percre fejre állítottam őket, aztán berakosgattam őket a hűtőtáskába, kaptak finom puha párnát, meg a táska fedelét, azóta ott szuszognak a jó melegben. Isteni lesz majd felhasználni ezt az édes, koncentrált ízű, sűrű szószt akár pizzára, akár melegszendvicsbe, de remekül el tudom képzeni bármilyen olasz tésztára is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése