2022. augusztus 11., csütörtök

Zöldséges frittata

Azt szoktam mondani, az a jó recept, ami egyszerűen, gyorsan elkészíthető, ugyanakkor nagyon finom, és egy kis turbózással elemelhetjük a mindennapi, unalmas ételek szintjéről. Nos, a frittata pont ilyen. Elsősorban a spanyolok készítik előszeretettel, de miért is ne utánozhatnánk őket valamiben, amiben ők nagyon jók?

A frittata tulajdonképpen egy omlett. Az különbözteti meg egy sima omlettől, hogy dúsíthatjuk, gazdagíthatjuk nagyjából bármivel, amit a hűtőben találunk, remek lehetőség maradék zöldségek eltüntetésére például. Én készítettem már úgy is, hogy maradt meg két maréknyi főtt spagetti, és azt is belekevertem a frittatába, hát mondhatom, isteni volt. És kérem szépen, a frittata hidegen is, melegen is jó. Hát kívánhatunk-e ennél többet? Reggelire, vacsorára is mehet, viheted magaddal a munkahelyedre (kipróbált verzió, remekül működik), adhatod salátával, hogy laktatóbb legyen, szóval végtelenek a lehetőségek.


Hozzávalók:

tojás, a képen látható adaghoz 3 db
zöldségek, nagyjából bármi, ami a hűtőben van. Kápia, hagyma, hajszálvékonyra szeletelt cukkini, brokkoli (előpárolva), maradék főtt krumpli karikázva, maradék kukorica levágva a csőről, zöldborsó, lehet beletenni bébi spenótot is akár, de bírja a petrezselymet is
egy kevés olaj
opcionálisan feta sajt vagy reszelt sajt a tetejére
só, bors

Elkészítés:

A brokkolit egy kevés sós vízben előfőztem, nem kell, hogy teljesen puha legyen, de nyersen nem tehetjük a frittátába, annyi idő alatt nem puhul meg, amíg a tojás megsül. Ha kész van, lecsöpögtetjük, és máris használatra kész. 

Egy kevés olajon elkezdem párolni a zöldségeket. Ebben a verzióban mehetett minden a serpenyőbe egyszerre, a vékony karikára vágott cukkini, a maradék újhagyma, a felkarikázott főtt krumpli. Sóztam, borsoztam, és puhára pároltam mindent. Bekapcsoltam a sütőt 200 fokra.

Közben jó habosra felvertem a tojást, és a megpuhult zöldségekre öntöttem, addig forgattam a serpenyőt, míg mindenhová jutott tojás. Gyengéden elkezdtem sütni az omlettet, fontos, hogy ne piruljon oda az alja. Amikor már összeállt, de a teteje még folyós volt, belenyomkodtam a feta darabkákat a tojásba, és betettem a 200 fokra előmelegített sütőbe a serpenyőt.

Ha olyan serpenyőnk van, aminek a nyele levehető, könnyű dolgunk van. Ha azonban műanyag nyelű edényt használunk, dupla-tripla réteg alufóliával tekerjük körbe a nyelet, kár lenne kidobni az edényt, bár szerintem attól a néhány perctől, amíg a sütőben tartózkodik a serpenyő, nem lesz baja. Mindazonáltal jobb az óvatosság. Én ráeresztettem a grill fokozatot, így aztán két-három percnél több nem kellett a frittátának, már vehettem is ki a megszilárdult tojáslepényt a sütőből.



Tipp: Ha parasztreggelit készítek (az hasonló metódus, mint a frittata, csak szalonnával, kolbásszal, főtt krumplival), fogom a krumplit, megszúrkálom, megmosom, és amúgy nedvesen beteszem a mikróba 5 percre. Ha nagyobbak a krumplik, akkor többre. Pillanatok alatt kész, nem kell vele tötyörögni, hogy felforrjon a víz, megfőjön a krumpli. De mindenképpen legyen legalább a krumpli vizet, bár több szemet úgy szoktam betenni a mikróba, hogy egy tányérba teszem a krumplikat, és öntök alájuk egy pici vizet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése