2021. december 14., kedd

Édesburgonya-cukkini latkesz

Tegnap azt mondta egy ismerősöm, hogy mostanában nem lát tőlem recepteket, se ékszereket, se képeket. Hát... mit mondhatnék erre? Sok a munka, kevés a szikra, kevéssé hajt a közlési vágy. Mondjuk a legnyomósabb indokom az tényleg a munka, mert az új receptek kipróbálásának vágya nem tűnt el belőlem, csak hát idő, kérem szépen, idő... Abból lenne jó sokkal több. Valószínűleg ez a fenti megjegyzés is motoszkált bennem, amikor ebédre nem a kétnapos rizses húst vettem elő a hűtőből, hanem összedobtam ezt a latkeszt, vagy tócsnit, hívd, ahogy akarod. Mondjuk tutira találj neki nevet, mert gyakran fogod emlegetni, ez annyira jó!

Hozzávalók 2 főre:

fél édesburgonya
egy közepes cukkini
zsemlemorzsa
egy csokot petrezselyem
2 tojás
só, bors

Elkészítés:

Az édesburgonyát meghámoztam, finomra reszeltem, a cukkinit héjastul használtam, azzal együtt reszeltem le. Alaposan kinyomkodtam belőlük a nedvességet, hozzáadtam a két tojást, az apróra vágott petrezselymet, a borsot, annyi prézlit, hogy összefogja a masszát, és elkevertem mindezt a masszában.
Olajat melegítettem, és ekkor megsóztam a latkesz masszát. Azért nem korábban, hogy ne kezdje el kioldani a zöldségekből a vizet. Rögtön formáltam is a lepényeket belőle, az olaj már meleg volt, és lehetett is sütni.
Fokhagymás tejföl és egy kis saláta került mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése