2016. november 16., szerda

Granola, az aktuális kedvenc

Nem most készítettem először granolát, van annak már vagy 3-4 éve is, de vagy nem sikerült túl ütősre, vagy tán kicsit túlpirítottam, szóval nem vonult be a családi repertoárba. A zabkását nagyon szeretjük, mindig van fagyasztott gyümölcs is hozzá a mélyhűtőben, hogy percek alatt elkészítsük, de a granolával való szerelembe eséshez Amerikába kellett mennem, ahol olyat kóstoltam, ami után szóba se jöhetett, hogy ne legyen része a mindennapjainknak ez a reggeli finomság.

És akkor álljon itt a granolám receptje, ami persze nem szentírás, én így készítem.



Hozzávalók:
5 dl apró szemű zabpehely
2 dl napraforgó
1 dl vörös chia mag
1 csésze zabkorpa
1 csésze dió
1 marék kesudió
1 evőkanál őrölt fahéj
1 teáskanál mézeskalács fűszer
0,5 dl olívaolaj
0,5 dl juharszirup
2 evőkanál méz
1 marék aszalt vörös áfonya
1 marék narancs ízesítésű áfonya (Amerikából persze, Trader Joe's termék, isteni)

Elkészítés:
A gabonákat és magvakat összekeverjük, megszórjuk a fűszerekkel, meglocsoljuk az olajjal és a sziruppal, mézzel, majd 170 fokos sütőben sütjük 10 percig. Ekkor alaposan átkeverjük, és még néhány percre visszatesszük a sütőbe. Ha megpirult és kihűlt, hozzákeverem az áfonyákat is, annak nem kell ugyanis sülnie, végül légmentesen záródó üvegben tartom felhasználásig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése