2015. február 2., hétfő

Karfiol saláta

Nagyon szeretem a karfiolt, minden formában szívesen fogyasztom, akár levesként, vagy sütve, akár ropogósnak, rántva, tócsniszerű lepényként, bárhogy. Most saláta is készült belőle, tökéletesen illik a szénhidrát szegény diétába.

energia (100 gr) kcal 25
fehérje 1,2 gr
zsír 0,2 gr
szénhidrág 4,9 gr


Hozzávalók:

karfiol
joghurt
light majonéz
mustár
bors
zöldpetrezselyem

Elkészítés:

A karfiolt megtisztítjuk, nagyobb rózsákra szedjük, és egy lyukacsos aljú pároló edényben puhára pároljuk. Én most spagettifőző fazékban csináltam, a víz - amit megsóztam -nem érte el a karfiol alját, így gőzben párolódott a zöldség. Elkészült, kihűtöttem.
Joghurtból majonézzel tartásmártást kevertem, ízesítettem pici sóval, borssal, mustárral, majd belekevertem a párolt karfiolt és az apróra vágott petrezselymet. Ez utóbbi nagyon fel tudja dobni az ételt.
A maradék hűtőben remekül tárolható. Fogyaszthatjuk Korpovit keksszel vagy teljes kiőrlésű kenyérrel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése