2013. június 26., szerda

Clafoutis - cseresznyével, meggyel, barackkal, szilvával, bármivel


A clafoutis (ejtsd: klafuti) vagy más néven tejes pite roppant egyszerű, bármikor elővarázsolható második fogás, esetleg egy úgy ennék valamit vasárnapi édesség. A gyümölcsökkel szezonjuk szerint variálható, és garantálom, hogy mindenki imádni fogja. 
 

Hozzávalók:
5 tojás
15 dkg liszt
1 púpozott mokkáskanál sütőpor
8 dkg cukor
3 dl tej
0,5 dl tejszín
2 evőkanál pálinka 
1 evőkanál olaj 
60 dkg cseresznye
egy marék cukor a cseresznye megszórásához
egy darab vaj a forma kikenéséhez

Elkészítés:
A tojásokat habosra vertem a robotgéppel, hozzáadtam a tejet, tejszínt, cukrot, majd apránként belekevertem a sütőporos lisztet is: minden kanál liszttel simára kevertem a masszát. Utolsóként került a tálba a pálinka és az olaj. A pite formát kivajaztam, beleszórtam a cseresznyét, megszórtam egy kis cukorral, ráöntöttem a masszát, és 180 fokos sütőben 35 percig sütöttem. Egy jó kis gombaleves kísérője volt. Mivel a cseresznyét nem magoztam ki, elég nagy csendben költöttük el a vacsoránkat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése