2024. július 26., péntek

Sajtos karfiol fritter

Az egyik legnagyobb favoritunk a nyári időszakban. Azt nem állítom, hogy öt perc alatt összedobható, de mondjuk 20-25 alatt simán. Az alapja főtt karfiol, amit én most sajttal és friss kenyérmorzsával variáltam.




Hozzávalók:

egy közepes fej karfiol
2 szelet kenyér lehéjazva
2 tojás
reszelt sajt (cheddart ajánlok, úgy 10-12 dekát)

bors
egy kevés zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

opcionálisan: egy kisebb szem burgonya, petrezselyemzöld

Elkészítés:

A karfiolt apró rózsákra szedtem-vágtam, és sós vízben puhára főztem, majd leszűrtem, hagytam kissé megszikkadni, majd egy villával összetörtem.

Egy nagyobb tálba tettem a karfiolpürét, és hozzáadtam a sót, borsot, reszelt cheddart, a két kis tojást, valamint az aprítógépben összedarált kenyérbelet. (Épp rendelkezésemre állt egy fél szem burgonya, azt is belereszeltem.) 

A masszából igyekeztem nagyjából egyforma adagokat kivenni, korongokká formáltam, majd zsemlemorzsába mártottam, és közepesen forró olajban kisütöttem őket.

Természetesen air fryerben is megsüthetőek, sokkal kevesebb olajjal. Akkor biztosan kell nekik 200 fokon 20 perc, félidőben fordítással.

Előfőzött, vajban átsütött krumplival, és egy kis fokhagymás tejföllel tálaltam.

Hidegen, melegen egyaránt nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése