2022. január 8., szombat

Migliaccio napoletano, vagyis tejbegríz torta



Receptet kerestem a Pinteresten a még meglévő néhány kezeletlen héjú narancsomnak és citromomnak. Ez a migliaccio recept ugyan nem kínált erre megoldást (bár a héjukat használtam), de csodás süteményre bukkantam, és végül is ez a fontos. Isteni citrusos, üde íze van, és amikor megkóstoltuk, a bosszúság is tovatűnt, amiért négy boltba elzarándokolva sem kaptunk első nekifutásra ricottát. (Aldiban SEM!) Tutira bevonul az alap repertoárba, mert csodás egy darab, és nagyjából semennyire sem macerás. A recept forrása: https://www.tavolartegusto.it/

Hozzávalók egy 22 centis tortaformához:

18 dkg búzadara
50 DKG tej
30 DKG víz
20 dkg cukor (eredetileg 25 dekát ír a recept, szerintem az túl sok)
25 dkg ricotta
3 db egész tojás
5 dkg vaj
2 narancs és 2 citrom héja
vanília (kivonat, mag, őrlemény, ami van)

opcionálisan kandírozott narancs darabok. Nekem volt itthon egy 10 dekás citromhéjam, azt meglocsoltam egy picike rummal, és az összes ment bele a tortába. Igen jó döntés volt.

Elkészítés:

A lényeg: főzöl egy aromatizált tejbegrízt, keversz egy tojásos-cukros masszát, majd a kettőt összeöntöd, megsütöd, ennyi az egész. Bővebben:

A tejet, vizet, 5 dkg cukrot és a vajat, meg egy csipet sót egy nagyobb, vastag aljú lábasba öntjük, beletesszük egy citrom, egy narancs vékonyan lehámozott héját. A folyadékot felmelegítjük, majd a darát belekeverve néhány perc alatt megfőzzük. Mivel nekem nem sikerült egy szép, hosszú csíkban lehámoznom a héjakat, sok apró darab ízesítette a tejet, én még a dara előtt kihalásztam a héjakat, de amikor elkészült, a hűtés teljes tartamára még visszapakoltam őket a grízre, hadd adják csak le bátran az ízüket. A megfőtt búzadarát átöntöttem egy széles tálba, kihűtöttem.

A tojásokat a maradék cukorral, vaníliával, a második citrom-narancs duó lereszelt héjával habosra, fehérre kevertem, majd a ricottát is belekanalaztam. Végül kanalanként hozzáadtam a kihűlt darát. Én végül belekevertem a kandírozott citromhéjat is.

Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük a masszát, és a 180 fokra előmelegített sütőben 50-60 percig sütjük a tortát.

Legalább egy órát hűtsük a tortát a formában, mielőtt kiemeljük belőle.

Én ugyan azt gondoltam, mivel este lettem vele kész, hogy megvárom a felvágással a másnapot, amikor vélhetően napsütésben lefotózhatom, ebbéli törekvésem nem járt sikerrel, én magam voltam, aki sutba vágtam saját elképzelésemet, és rávetettem magam a tortára. Ami persze tök jó, hiszen így bátran, és őszinte szívvel ajánlhatom nektek elkészítésre ezt a csodásan egyszerű olasz finomságot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése