2020. április 23., csütörtök

Csokoládékrémes tortácska

Ettől a tortácska elnevezéstől kiugrom a bőrömből, annyira mesterkéltnek tartom. De hát a francia tarte-ot így szokás hívni magyarul, mit csináljunk? Amúgy meg le kéne állni a sütizéssel, de ez nem könnyű. Főleg úgy nem, ha a citromos túrótortából kimarad egy adag tészta, amit nyilván nem dobok ki, sőt, le sem fagyasztok, mert több évtizedes tapasztalatra támaszkodva tudom, az életben nem lesz felhasználva, kicsi is, nem is emlékszem már, mi az, úgyhogy egy-egy fagyasztó takarításkor az ilyen kis csomagocskák mennek a kukába elsőként. Viszont ez most nem opció. 


A járványhelyzet egyik pozitív hozadéka számomra, hogy gyakorlatilag nem dobunk ki semmilyen ételt - kivéve az estétől reggelig hűtőben is megrohadni képes spanyol epret, de hát úgy kell nekem, minek veszek olyat? -,  így biztos voltam benne, hogy meg fogom tölteni a maradék tésztát is valamivel. Mivel múlt héten volt a lányom születésnapja, ahová Bailey's-es macaront akartam csinálni, de az istennek nem találtam olyan krém receptet, ami megfelelő lett volna, így arról lemondtam. Ám most megint előtolakodott a fejemben a gondolat, így született a likőrös csokiganache ötlete.

Hozzávalók:
omlós tészta (receptjét a citromos túrótortánál olvashatod, ilyen kis kosárkákhoz én az ott szereplő mennyiségek negyedét használnám, A most felhasznált tészta nagyjából egy felnőtt ökölnyi volt mindössze, a kis kosarakba egy-egy 2 dekás tésztadarab került

6 dkg étcsokoládé (70 %-os)
6 dkg tejcsokoládé (az enyém Callebaut, az egyik legjobb minőség, még karácsonykor szereztem be, és a kétharmada megvan, szóval érdemes beruházni rá)
100 ml tejszín
1,5 dkg vaj
50 ml Bailey's

A mennyiséget lehet többszörözni, ha több krém kell, de az arányok ezek legyenek.

Elkészítés:

Az omlós tésztát kis gombócokra osztjuk, picit alálisztezve a deszkát vékonyra nyújtjuk, és beleegyengetjük a formákba. A túllógó széleket levágjuk, az alján a tésztát villával megszúrkáljuk. 180 fokos sütőben addig sütjük, amíg szép aranybarna nem lesz, ez nem több olyan 6-8 percnél. Kivesszük a sütőből, és a formában hagyjuk TELJESEN kihűlni, majd egy óvatos mozdulattal kiborítjuk belőle.

Ganache: A csokoládékat apróra tördeltem, a tejcsokival nem volt semmi meló, hiszen csokipasztilla formájában tartózkodik a zacskóban. A tejszínt és a likőrt felmelegítettem (ne vigyük forráspontig, mert akkor integethetünk a likőr alkoholtartalma után a levegőbe, az meg nem cél), beledobtam a csokikat és a vajat, majd habverővel elkevertem.
Csőrös kiöntőbe átöntve remekül meg lehetett vele tölteni a kosárkákat. Nem csöpög, nem folyik, előírásszerűen viselkedik. Gyönyörű fényes a felülete, ahogy annak lennie kell.

Hát ilyen bonyolult a ganache készítés...

Díszíthetjük a kosárkákat habcsókkal, ahogy én tettem, gyümölccsel is bátran, a málna és az áfonya nagyon jól áll neki például.
Pöttyenthetünk a ganache alá egy kis málna- vagy meggy lekvárt, tervben volt ez is, csak hát elfelejtettem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése