2020. május 8., péntek

Gyors thai húsgombóc

Ez lett a neve jobb híján, semmi hangzatosat nem bírtam kitalálni neki. Két fontos jellemzővel rendelkezik az étel: gyorsan elkészül és roppant finom. Tieghan blogjáról származik a recept, érdemes nála körülnézni, csoda dolgokat művel a konyhában és a fényképezőgéppel is. Volt egy gyors bevásárló kör persze a főzés előtt, mert a hosszú karanténban töltött hetek alatt minden gyömbérem elfonnyadt, kaliforniai paprika sem hevert a hűtőben, sőt, mogyoró sem a spájzban, bár amiatt nem indultam volna neki, simán helyettesíthettem volna akár mandulával is, az meg van itthon. Na de sambal oelek nélkül mit sem ér ez a recept, úgyhogy amiatt elzarándokoltam a Szép kis Indiába a Wesselényi utcába, és nagyon dicséretes módon semmi mást nem vettem, csak ami a listámon szerepelt.
Na de nézzük a receptet! Kell készíteni egy mártást, egy húsgombócot, amit meg kell sütni, majd a megsült gombócokra ráönteni a mártást, összeforralni-főzni, és kész.



Hozzávalók:
50 dkg darált hús (sertés, csirke, pulyka akár, nálam most sertés)
2 cm friss gyömbér reszelve
2 gerezd fokhagyma reszelve
frissen őrölt bors

mártás:
1/3 csésze víz
1 evőkanál keményítő
1/3 csésze szójaszósz
2 evőkanál rizsecet
2 teáskanál méz
2-3 evőkanál sambal oelek (chiliszósz)
1 lime leve és reszelt héja

olaj
3 szál újhagyma
1 kápia paprika
bő marék sótlan mogyoró
bazsalikom

rizstészta

Elkészítés:
A rizstésztát kibontjuk a csomagolásából, tálba tesszük, és felöntjük forró vízzel, úgy, hogy ellepje. Takarjuk le a tálat, majd tálalás előtt szűrjük le a tésztát. Én szeretem szinte forrásban lévő vízzel leönteni.
A vízben elkeverjük a keményítőt, hozzáöntjük a szójaszószt, az ecetet, a mézet, a sambal oeleket, valamint a citrom levét és héját. Bevallom, én tettem bele egy evőkanálnyi hoisin szószt, amitől azonnal nem lesz thai az étel, de több is veszett Mohácsnál, én meg imádom a hoisin szószt. Félretesszük a mártást.
A darált húst összekeverjük a gyömbérrel és a fokhagymával, valamint a borssal. Néhány kanál olajon a darált húsból formált apró gombócokat körbe sütjük, majd kivéve az olajból, félretesszük. Jól tesszük, ha egy gombócot félbe vágunk, és megnézzük, átsült-e a közepe is, nem buli a félig főtt sertéshús...
A visszamaradt olajba szórjuk a karikára vágott újhagymát, felkockázott paprikát és a mogyorót, 2-3 percig sütjük, majd ráöntjük az előzőleg elkészített mártást, visszatesszük a gombóckákat, és 5 percig pároljuk még együtt az egészet. Ezalatt a mártás besűrűsödik, kellemesen ragacsos lesz.

Tálaláshoz használjuk bátran a bazsalikomot, ha van, koriandert, és adjunk az asztalra még lime-ot!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése