2019. július 10., szerda

A megunhatatlan karfiol

Azt hiszem, a karfiol a kedvenc zöldségem. Imádom ilyen levesnek, olyan levesnek, salátának, ropogósnak, rántottnak, indiainak, hidegen, melegen, mit bánom én, milyen formában jön elém, csak karfiol legyen! Nem véletlen tehát, hogy nagyon gyakran van a hűtőben egy fej karfiol, minden eshetőségre készen. Ma elég sok lehetőség közül választhattam, hogy mit főzzek magamnak, elő is van készítve a barackos gombóchoz minden hozzávaló, én ebédre mégis a karfiolra kívántam rá. Úgyhogy ügyesen a kedvenc receptemet veganizáltam, és csoda jót ettem belőle!


Hozzávalók:

1 kisebb fej karfiol rózsáira szedve
1 csokor petrezselyemzöld
1 kisebb burgonya

bors
teljes kiőrlésű kenyérből készült zsemlemorzsa, ezt most házilag daráltam maradék, kopogósra szárított kenyérszeletekből
1 evőkanál sörélesztő pehely (isteni sajtos ízt kölcsönöz)
1 kanál tojáshelyettesítő por

Elkészítés:

A karfiolt sós vízben puhára főztem, leszűrtem, lecsöpögtettem, majd villával alaposan összetörtem. Hozzáadtam a petrezselymet, belereszeltem a burgonyát a masszába, sóztam, borsoztam, beleküldtem a sörélesztőt, majd a vízzel elkevert tojáspótlót. (Árválkodott egy fél cső főtt kukorica a pulton, arról belevagdostam a szemeket a tálba.) A massza állagát a tk. kenyérmorzsával állítottam be, ne legyen túl lágy, mert akkor nem tudjuk megformázni.
Egy tepsibe sütőpapírt terítettem, olajsprayvel kissé, de tényleg csak nagyon-nagyon picit megolajoztam, majd a masszából lepénykéket formáltam, zsemlemorzsába mártottam, és lerakosgattam mindet a sütőpapírra. 200 fokos sütőbe tettem, légkeveréssel, 15 percre.
Paradicsom salátát készítettem hozzá. Paradicsom összevág, újhagyma összevág, összekever. Pici só, néhány csepp ecet, néhány csepp édesítő, kész. Bazsalikom a tetejére, mert az kell.

Tojáspótló a bulkshop.hu-n (is) rendelhető, így néz ki.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése