2014. június 6., péntek

Karfiolkrém leves


Nagyon szeretem ezt a levest. A karfiolt úgy, ahogy van, minden formájában nagyon szeretem, gyakran készítek alaplével, zöldségekkel petrezselymes formában is levest belőle, de ez a tejszínes, fűszeres változat is nyerő. Ízlésünk szerint fűszerezhetjük, én legjobban szerecsendióval szeretem megbolondítani. Jó minőségű teljes kiőrlésű, testes kenyér illik hozzá.

Hozzávalók:

1/2 kg karfiol
2 dl tejszín
1 evőkanál liszt

bors
 
Elkészítés:


A karfiolt sós vízben puhára főztem, és a rózsákat beletettem a turmixgépbe. Öntöttem rá annyi főzőlevet, hogy a gép könnyedén megbirkózzon a pürésítéssel. Közben egy kis tálkában simára kevertem a lisztet a tejszínnel, néhány kanál főzővízzel hőkiegyenlítettem, és azt is beleöntöttem a turmixpohárba. Fordítottam rajta néhányat, aztán pedig visszaöntöttem a lábasba. Felforraltam, és közben annyi tejszínt adagoltam a leveshez, hogy a számomra ideális sűrűséget elérje. Bőven tekertem bele borsot, szerecsendiót, utánasóztam, és kész is volt a leveske:) Betétnek egyben hagyott, megfőtt karfiolrózsát adhatunk hozzá, amint fentebb írtam, rusztikus kenyér is kiváló kísérője.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése