2019. március 10., vasárnap

Narancsos banánkenyér

A banánkenyér tök jó műfaj. Felhasználhatjuk a töppedt, megfeketedett banánokat, és tegyük a szívünkre a kezünket, kinél nincs gyakran 1-2 ilyen szánalmas banán, aminél megszólal az ember lelkiismerete, hogy a fene a jó dolgodat, megvetted drágán a banánt, most meg kidobod... Olyanok ne jelentkezzenek, akik esküdt ellenségei ennek a déligyümölcsnek, az nem ér. Szóval nálam bizony előfordul ilyesmi, bár mostanában elég súlyosan rá vagyok kattanva a banánra (nyilván, hiszen cukorbetegeknek ez a legkevésbé ajánlott gyümölcs), előbb fogy el, mint ahogy megfeketedne...  



Most kivételesen direkt érleltem a banánokat, mert kinéztem Bill Granger szakácskönyvéből az ő banánkenyér receptjét. Mivel holnap 5 napos léböjtbe kezdek, gondoltam, megsütöm még ma, hogy ne legyek kénytelen lemaradni róla. Változtattam a recepten, brutálisan visszavettem a cukor mennyiségéből (kevesebb, mint a felét raktam bele, mint amit Bill ajánl), és Malagából hozott kandírozott narancshéjat raktam bele, állítom, hogy szintet lépett ezzel a recept.


Hozzávalók:
225 gramm liszt
10 dkg olvasztott vaj
255 ml tejföl
2 tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál fahéj
1 csipet só
1 evőkanál vaníliakivonat
300 gramm nagyon érett banán
apróra vágott kandírozott narancshéj (elhagyható, bár magokat, aszalványokat árusító boltokban
könnyedén hozzá lehet jutni a piacon)
10 dkg cukor (fele nádcukor, fele kristálycukor)

Elkészítés:
A tejfölbe belekeverjük a szódabikarbónát, hagyjuk 5 percig állni, hogy a térfogatnövelő reakcióba léphessen a tejföllel. Ha letelt a várakozási idő, belekeverjük a tejfölbe a tojásokat, a cukrot és az olvasztott vajat és a vaníliakivonatot is. Bill azt írja, egy másik edényben összekeverjük a lisztet a sütőporral, egy csipet sóval, de dombon ülő fűcsomó legyek, ha több edényt koszolok, mint amennyit feltétlenül muszáj, így aztán a tejfölös, tojásos keverékre ráöntöttem a lisztet, a sütőport, fahéjat, elkevertem a masszát, végül hozzáadtam a péppé nyomott banánt és a narancshéjat is.
Sütőpapírral bélelt 30x10 centis gyümölcskenyér formába öntöttem a masszát, majd 180 fokra előmelegített sütőben egy órán át sütöttem. Félidőben letakartam a kenyér tetejét, hogy ne égjen meg.

Hasonló receptek a blogon, amik még kipróbálásra érdemesek:
Mary Berryvel való "egyttműködésem" eredménye
Zseniális banánkenyér recept egyenesen az Ausztriában élő séf ismerősömtől
Nigel Slater fantasztikus banánkenyér receptje, amit nem átall még csokival is felturbózni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése