2019. április 10., szerda

Egyszerű, sütés nélküli túrótorta

Jaj, van ezen a tortán minden! Már úgy értem, van a fotón tavasz, virágok és eper formájában, van rajta Marokkó, ahonnan néhány napja jöttem haza, az pedig a dekorként használt, és ott szerzett kendővel képviselteti magát. Nagyon-nagyon jó volt, mesélek majd róla részletesen, de most fókuszáljunk a tortára. A tortára, ami fontos szerephez fog jutni néhány nap múlva, de a prototípust felfaltuk. Elkészítése egyszerű, mint a pofon, bár mosogatni való akad utána...



Hozzávalók egy 22 cm-es formához:
(az enyém 18 cm-esben készült, nyugodtan lehetett volna egy kicsit nagyobb formába rakosgatni)

1 csomag Zabfalatok keksz
5 dkg olvasztott vaj
25 dkg túró
30 dkg mascarpone
1,5-2 dl habtejszín
10 dkg fehércsoki (most Milkát használtam, remekül működött, noha nem fűztem hozzá nagy reményeket, tekintve, hogy a Milka bár finom, de minőségi csokoládénak nem aposztrofálnám)
1 citrom lereszelt héja, és kb. 3 evőkanálnyi citromlé
a díszítéshez idénygyümölcs

Elkészítés:

A kekszet finomra törjük, használhatunk egyszerű sodrófát vagy húsklopfolót hozzá, azt legalább nem kell mosogatni. Én a késes betétű aprítómat vettem igénybe hozzá. A kekszmorzsát összedolgozzuk az olvasztott vajjal, majd a tortaformába szórjuk, egy egyenes talpú pohár talpával jó alaposan ledöngöljük, belenyomkodjuk a formába.
A túrót dolgozzuk át egy botmixerrel, hogy jó krémes legyen, dolgozzuk hozzá a szobahőmérsékletű mascarponét! Higgyetek nekem, sok bosszúságtól kímélitek meg magatokat, ha a mascarponét egy-két órával korábban kiveszitek a hűtőből, mint ahogy felhasználjátok. Harmadikként jöhet a krémbe a gőz fölött (óvatosan!) felolvasztott fehér csoki, a habbá vert tejszín, végül pedig a citromhéj és -lé. Cukor nem kell a krémbe, a fehér csoki elegendő az édességhez.
A túrókrémet öntsük bele a tortaformába, ügyesen egyengessük el, majd hűtőben pihentessük egy-két órát. Tetejét díszítsük gyümölcsökkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése