2024. február 11., vasárnap

Vegán farsangi fánk

Meg kell mondanom őszintén, ha nem tapasztalom meg én magam, soha el nem hittem volna másnak, hogy tojás nélkül ilyen csodás fánkot lehet sütni. Márpedig lehet. Ez a növényi tejjel, vegán margarinnal készült fánkocska semmiben nem marad el hagyományos módon készült társaitól. Sőt, még francia szaktársától, a beignet-től sem. Vagy két hétig forgattam a fejemben a tervet, ma végre nekiálltam ebben a ramaty esős időben a fánksütésnek. A recept Kovács Zoltán vegán séftől származik.

Hozzávalók:

40 dkg átszitált liszt
10 dkg átszitált rétes liszt
2 csipet só
7 dkg cukor
2,5 dkg friss élesztő
3 dl (zab)tej
5 dkg olvasztott margarin

Elkészítés:

A zabtejet meglangyosítottam, belemorzsoltam 2,5 dkg élesztőt, beletettem egy teáskanál cukrot és egy teáskanál lisztet. Elkevertem, félretettem, hagytam szépen felhabosodni.

A liszteket átszitáltam, hozzáadtam a sót, cukrot, végül a felfutott élesztős tejet és az olvadt, de nem forró margarint.

Alaposan kidagasztottam a tésztát, legalább tíz percig szorgosan vittem bele a levegőt, majd mikor gyönyörű sima volt már a tészta felülete, egy liszttel meghintett tálba tettem kelni. Nagyjából egy órát kelt a langyos konyhában, csodásan kétszeresére dagadt.

Körülbelül ujjnyi vastagra kinyújtottam, óvatosan, hogy ne nagyon nyomkodjam ki a tésztából a levegőt, majd a hagyományos fánkszaggatóval kiszaggattam a darabokat. Hagytam még nekik tíz percet, hogy újra megkeljenek kicsit, végül pedig 160 fokra felmelegített (és hőmérővel ellenőrzött) olajban kisütöttem a fánkokat. Az első oldalt fedő alatt, a másik oldalt anélkül.

Rácson hagytam lecsepegni róluk az olajat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése