2023. október 7., szombat

Mindennapi sós kiflinket add meg nekünk ma

Csalhatatlan jele az ősz, a hidegebb idő közeledtének, hogy feléled bennem a kenyér- és péksütemény sütési vágy. Nyilván nyáron eszem ágában sincs bekapcsolni a sütőt, idén olyannyira nem volt indíttatásom, hogy hetekig győzködtem magam arról, hogy süssek egy jó barackos galette-et, vagy szilvásat, ne adj isten szedreset, de az elképzelés egész nyáron elképzelés maradt. Mondjuk még a szilvával, almával befuthatok éppenséggel, de még az is lehet, hogy egy jó paradicsomossal zárom a szezont.


Ám de ma elkapott a gépszíj, a kenyér is igencsak fogytán van, holnap a férjemnek szendvicseket kell csomagolni, úgyhogy bedörrentettem ezt a jó kis kifli tésztát.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
2 csapott evőkanál kristálycukor
2 teáskanál só
5 dkg olvasztott vaj
1 evőkanál zsír

Elkészítés:
Az ügymenet a szokásos kelt tésztás buli. 1 dl tejet meglangyosítunk, beleteszünk egy emberes csipet cukrot, belemorzsoljuk a fél kocka élesztőt, felfuttatjuk. Közben a vajat megolvasztjuk, félretesszük hűlni. Végül a lisztbe beleöntjük a megkelt élesztőt, a maradék tejet, cukrot, sót, zsírt, elkezdjük megdagasztani a tésztát, és a dagasztási folyamat vége felé hozzáadjuk a matériához a vajat is, és sima, fényes, jól kezelhető, nem ragadó tésztát gyúrunk belőle. Letakarva félretesszük fél órácskát kelni, majd tetszés szerinti számú darabra vágjuk a tésztát. Én most 6 darabot csináltam, merthogy szendvicsnek szánom, kell, hogy méretes legyen, hogy meg lehessen pakolni.
A darabokat téglalap alakúra nyújtottam, majd mint a bejglit, feltekertem. Kicsit meghengergettem, hogy a rétegek egyesüljenek, ne legyen majd a kifli belseje nagy lyukacsos, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem a darabokat, letakartam és 20 percig kelesztettem. Addig a sütő szépen bemelegedett - volna, ha előtte nem a karfiol steaket sütöm, és már forró nem lett volna.
Amikor letelt a húsz perc, egy tejjel elkevert tojássárgájával szépen megkenegettem a kifliket, megszórtam kettőt nagy szemű sóval, a többit szezámmaggal, és 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem őket.

                         



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése