2022. december 26., hétfő

Hermelin, a csehek sörkorcsolyája

Már nem is tartom számon, hány éve szemezek ezzel a hermelin névre hallgató sörkorcsolyával, hát most végre elkészítettem. Kellett hozzá a kulcsszó, miszerint a vejem szereti a camembert sajtot, így aztán meg is volt, mi lesz számára az egyik ajándék. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog tetszeni neki. Aztán ha lemegy a karácsonyi vendégvárásos, vendégségbe menős időszak (most már sajnos mindjárt vége), akkor elkészítem magunknak is. Van rá esély, hogy pont olyan nagy sikere lesz, mint a pácolt feta sajtomnak


Hozzávalók egy 7 decis üveghez:

2 db kerek camembert (nyilván lehet 3 is, el fog férni)
1 nagy fej vörös- vagy lilahagyma karikára vágva
2 gerezd fokhagyma
füstölt pirospaprika
1 teáskanál egész bors
2-3 babérlevél
2 ágacska friss rozmaring
ha van, 2 ág friss kakukkfű (nekem most nem volt)
1 kis chilipaprika karikákra vágva (elhagyható)
olíva vagy repce olaj szükség szerinti mennyiségben

Elkészítés:

A sajtokat lapjában kettévágjuk. Az üveg aljára terítünk egy réteg hagymát, erre ráhelyezünk egy füstölt paprikával megszórt sajt karikát. Jöhet 1-2 szem bors, majd megint hagymaréteg, megint paprikás sajt, amíg a hozzávalókból tart. Én a tetejére hagymát szórtam, azzal zártam a rétegeket.

Az üveg oldalánál becsúsztatjuk a babérleveleket és a rozmaring- és kakukkfű ágacskákat, a fokhagymákat, végül szép lassan felöntjük olajjal úgy, hogy teljesen ellepje a hozzávalókat. Lezárjuk, és egy-két hétig a hűtőben érleljük a sajtot, majd friss kenyérrel, zöldségekkel elpusztítjuk. Az olajat se hagyjuk veszendőbe menni, tunkoljuk ki kenyérrel, vagy használjuk fel egy újabb adag hermelin elkészítéséhez.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése