2022. május 19., csütörtök

Ropogós quinoa "fasírt"

Jaj, hát egészen be vagyok pörögve, egyrészt most laktam jól a címben jelzett étellel (na csak visszafogottan, háromnál megálltam), másrészt annyira jó érzés, amikor olyan receptet tudok megosztani veletek, amiről meg vagyok győződve, hogy szeretni fogjátok, hasznosnak fogjátok találni.

Az úgy kezdődött, hogy quinoát támadt kedvem főzni a minap, és igen csalódottan vettem tudomásul, hogy a lezárt üvegben bizony molyos a maradék  quinoám. Aztán be kellett szerezni az újabb készletet, az se ment karikacsapásszerűen. Tegnap pedig elkészítettem belőle a Buddha tálat, ami a várakozásaimon felül jól sikerült. Az elkészített, de megmaradt alkotóelemeket szépen bepakoltam a fridzsiderbe, hogy majd ma újra rámegyek a kajára. De közben elkezdett a vezérhangya nyomulni, hogy mit lehetne még készíteni a maradékból? És megtaláltam a Pinteresten egy csomó receptet a fasírtra. Azért nem linkelek be egyet sem, mert végül csak az alapötletet nyúltam le, mármint hogy quinoából fasírtot kell gyártani, a fűszerezés és továbbgondolás saját.

Hozzávalók:

15 dkg főtt quinoa
1 fej lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
2 db tojás
kb. egy maroknyi zsemlemorzsa

bors
kedvenc fűszerek, nálam most őrölt koriander és őrölt római kömény, de csak egy-egy kövérebb csipetnyi
1 csokor petrezselyem
maradék sült csicseriborsó (nyilván elhagyható)
olaj a sütéshez

Elkészítés:

Egészen kézenfekvő módon a hozzávalókat elvegyítjük egymással. A hagymát, petrezselymet, fokhagymát és csicserit késes aprítóval dolgoztattam meg egészen finomra. Hozzákevertem a tojásokkal együtt a quinoához, fűszereztem, majd hozzáadtam a zsemlemorzsát, figyelve, hogy ne túlozzam el a mennyiséget, de a nedvességéből a masszának azért szívjon magába.
Gombócokat formáztam a masszából, ellapítottam őket, majd közepes lángon olajban kisütöttem.


Néhány mondat még a recepthez.
1. Quinoa főzése: ugyanúgy, mint a rizsnél. Nagyon alaposan (alaposabban, mint a rizst, mert maradhat rajta az elégtelen mosás után olyan anyag, amitől keserűvé válhat a quinoa) meleg vízben átmossuk, átdörzsöljük a tenyerünk között, majd leszűrjük, lecsöpögtetjük. Egy gondolatnyi olajon megpirítjuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel felengedjük, sózzuk, 15 perc alatt puhára, pergősre főzzük. Fedő alatt hagyjuk még kicsit gondolkodni az élet nagy kérdéseiről, mielőtt felhasználjuk.
2. Fűszerezzük bátran a masszát, azt tapasztaltam, hogy szükség van a határozott fűszerezésre, ha nem akarjuk, hogy íztelen legyen a végeredmény.
3. Gazdagíthatjuk reszelt sajttal, fűszerezhetjük olaszosan akár, oregánó, rozmaring például, nem kötelező ugyan, de jót tesz neki egy kevés párolt zöldség, mint például apróra vágott, lesütött gomba, vagy villával megtört párolt brokkoli, karfiol, ha nyersen akarjuk a zöldséget használni, akkor reszelt nyers répa, cukkini. Szóval istenien variálható, ízesíthető recept. 
4. A főtt quinoa legalább 3-4 napig eláll a hűtőben.
5. Adjunk a fasírt mellé mártogatóst. Én a tegnapi tahini szósszal ettem, de mutatok majd még egyéb mártogatós variációkat is egy-két napon belül.

És ha ez a recept nem szimpatikus, akkor ajánlom ezt a chilit, óriási királyság.

A quinoáról és szuper hatásairól pedig ezen az oldalon olvashatsz el minden hasznos információt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése