2020. november 18., szerda

Szilvalekváros rugelach

 A rugelach, na, az valami isteni dolog! Tutira valami jól főző istenasszony találta ki, másképp nem lehet ez. Van már a blogon recept hozzá, de most megtaláltam a tökéletes tésztát, úgyhogy mostantól nincs ragacsos szerencsétlenkedés, ismerem a titkot. Meg kell mondani, hogy rugelachot készíteni egyáltalán nem nagy pöffenet, ha van az embernek egy robotgépe, akkor még annyira se, mint egyébként. Kell egy jó recept, jó töltelék, és kész. Én most úgy csináltam, hogy elfeleztem a tésztát, az egyik feléből megsütöttem nyolc darab kiflit, ez el fog fogyni ma este, meg a reggeli kávéhoz, és a maradék nyolcat megsütöm holnap valamikor. Így jut majd frissen a fiamnak is belőle.


Hozzávalók:

20 dkg vaj

10 dkg porcukor

25 dkg Philadelphia natúr krémsajt

1/2 tk só

35 dkg liszt

a töltéshez sűrű lekvár, darabolt dió, barna kristálycukor, fahéj

a tetejére egy tojássárgája, pici tejjel kikeverve


Elkészítés:

A robotgépben kihabosítjuk a vajat a porcukorral, hozzáadjuk a krémsajtot, összekeverjük, mehet bele a só és a liszt, aztán csókolom. Ennyi. De tényleg ennyi. Lisztezett deszkára szedjük a tésztát, lisztes kézzel megformáljuk, két lapos korongot formálunk belőle, folpackba csavarjuk, és mehet a hűtőbe legalább egy órára, de maradhat a hidegen tovább is.

Szintén lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra nyújtjuk a tésztát, praktikus, ha kör alakot nyújtunk, mert akkor azt csodásan fel lehet derelyavágózni nyolc körcikkre.

Én most nagyon sűrű szilvalekvárt használtam a töltéshez, egy evőkanállal raktam minden körcikkre. Nem kellett attól félnem, hogy a lekvár szétfolyik (nem úgy, mint egyéb, hígabb lekvároknál, személyes tapasztalat, nem akarod tudni...), mert ismerem ezt a szinte cukor nélküli, már-már vágható állagú lekváromat. Nos, amikor minden cikkre került lekvár, a háromszög talpától indítva feltekertem a kiflicskéket, és sütőpapírral bélelt tepsire ültettem mindet. Megkentem tojással a darabokat, majd pedig megszórtam durvára vágott/klopfolt dió, kristálycukor és fahéj keverékével. 190 fokos sütőben 25 percig sült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése