2020. november 16., hétfő

Vörös lencsés zöldségleves

Na kérem, ha egy üzlet egyszer beindul... akkor lesz itt még két egymást követő napon blogposzt!

Az a helyzet, hogy elkezdtem felkészülni a karácsonyra, legalábbis ami a konyhát illeti. Na jó, vannak már beszerzett ajándékok is. Szóval elkezdem kifőzni a mélyhűtőt, már amelyik fiókot ki tudom nyitni, mert momentán a 60 literes mélyhűtő szekrényem felső fiókját úgy megfogta a jég, hogy képtelenek vagyunk kiszabadítani... Aztán ma rendeltem egy szemmel jól látható mennyiségű tartós élelmiszert, fűszereket, mosó- és tisztítószereket, nem óhajtanék belefutni egy lock downba, ahol harcolni kell a házhoz szállítós cégek kegyeiért, nem szeretnék még egyszer expedíciókat szervezni, melyeknek célja némi élesztő felkutatása, és így tovább. Egyébként is előre tervezős típus vagyok. Épp elég lesz majd olyan krumplit találni, ami nincs megfagyva, vagy olyan vöröshagymát, ami nem rohad belül. Na mindegy, kicsit messziről indultam neki ennek a receptnek, ott tartottam, hogy próbálok helyet teremteni a friss élelmiszereknek, így ma kézbe kaptam egy üveg vörös lencsét, ami már legalább 2 éve várakozik a polcon, és összedobtam ezt a levest, hát mit mondhatnék, brutál jó lett, olyan adagot sikerült magamévá tennem ebéd gyanánt, hogy magam is elcsodálkoztam.

Hozzávalók:

4 maréknyi vörös lencse alaposan megmosva, lecsorgatva
1 vöröshagyma apróra vágva (plusz találtam három csoffadt újhagymát a hűtőben, az is ment bele)
1 gerezd fokhagyma szeletekre vágva
2 db közepes sárgarépa kockákra vágva
1 zellerszár apróra vágva
1 közepes krumpli kockákra vágva
2 evőkanál olaj
2 evőkanál sürített paradicsom
1 mokkáskanál római kömény
1 mokkáskanál őrölt koriander
1 mokkáskanál curry por
1 mokkáskanál sriracha, vagy bármilyen csípős megteszi, amit találsz otthon, lehet chilipehely, cayenne-i bors, cseresznyepaprika
1 zöldségleves kocka (én biót használok)
másfél liter víz

petrezselyem

Elkészítés:

Az olajon elkezdtem dinsztelni az apróra vágott hagymákat, egy-két perc után hozzá hozzáadtam a zellerszárat és a sárgarépát, végül a krumplit. Ekkor szórtam rá a zöldségekre a fűszereket és a sürített paradicsomot, azok is kaptak egy percet, hogy kiadják az ízüket, illatukat. Mikor minden átforrósodott, beletettem a fazékba az alaposan átmosott lencsét, a következő a leveskocka volt, végül felöntöttem vízzel a zöldségeket. Egy kis sózás, és 25 perc főzés után konstatáltam, hogy minden megpuhult. Ezen a ponton jutott eszembe, hogy van a hűtőben egy üveg sózott citrom eltéve, kihalásztam a legkisebbet, apróra vágtam, a levesbe tettem. Egy kis só korrekció, pici sriracha, és készen is voltunk.

Botmixerrel úgy mixeltem meg a levest, hogy azért maradjon benne rágható tartalom is, de be is sűrűsödjön némiképpen. Adhatsz még hozzá egy kevés vizet, ha túl sűrűnek érzed, és számíts rá, hogy a későbbiek során is sűrűsödni fog.

A tányérba mert adagot megszórtam friss petrezselyemmel.

Tökéletes leves szürke, undi napokra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése