2020. november 23., hétfő

Csokis, narancsos muffin

Hát igen, így megy ez errefelé. Ha nyár van, és tele a piac gyümölccsel, gyümölcsös süti recepteket találtok errefelé. Ha ősz van, és tele a piac gyümölcsökkel, gyümölcsös süti recepteket mutatok nektek. És ha tél van, és már nem gyümölcsös sütikben utazunk, akkor jönnek a csokis sütik :D Ezt a receptet a Facebookon láttam meg, Ízbolygó tette közzé, aki nem túl aktív a blogján sajnos, viszont legalább a Face-en mutat néha ezt-azt.


Pont ilyen egyszerű cuccra volt szükségem, úgyhogy másnap neki is ugrottam a feladatnak. Csökkentettem a cukor mennyiségén, toldottam a muffinba kerülő finomságokon, és egy nagyon-nagyon kellemes sütit sütöttem.

Azt az apróságot most hagyjuk, hogy amikor a szilikon muffinformát be akartam tenni sülni, az egész miskulancia beborult a sütőbe, én ordítottam, mint a vadszamár, káromkodtam, mint a kocsisok, és átkoztam a percet, amikor megszülettem. Majd mikor ez elmúlt (nem tartott sokáig, mert nagyjából egyszerre műveltem e három dolgot, rapid lefolyású, hirtelen fellépő elmeállapotba kerültem), akkor fogtam, a megmenthető tésztát egy tálba kanalaztam, addig az áldott jó férjem feliből-harmadából letakarította a sütő ajtajának belső részét, én új papírokat tettem a hirtelen elmosogatott szilikon formába, és a negyedével csökkent mennyiséget megsütöttem. Frissen is finom volt, bár akkor még a külseje ropogós volt a megsült cukortól, reggelre pihe-puha lett, tele csokival és narancshéjjal.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg kristálycukor
2 teáskanál sütőpor
3 evőkanál baracklekvár
12 dkg vaj
2 db tojás
egy csipet só
2,5 dl tej
1 teáskanál vaníliakivonat
15 dkg csoki (apróra vágva, vagy csokicsepp formában)
5 dkg apróra vágott kandírozott narancshéj
5 dkg apróra vágott dió

Elkészítés:

A puha vajat habosra kevertem a cukorral, beleütöttem a két tojást, beleöntöttem a tejet, jöhetett a liszt, a sütőpor, a vanília, végül hozzáadtam a keverékhez a baracklekvárt is. Utolsó lépésként a masszához adtam a csokicseppeket, a narancshéjat és a diót.
Megtöltöttem a muffinpapírral bélelt formákat, és 190 fokon tűpróbáig sütöttem a süteményt. 25 perc kellett neki, hogy pont jó legyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése