2020. június 5., péntek

Joghurtos kenyér

Amikor Hannibál átkelt az Alpokon, na, akkor vettem az első kenyérsütő gépemet. 10 ezer forint volt, semmi pucc, semmi parádé, egylapátos Hauser márkájú volt, egészen addig szolgált, mígnem egyszer csak azt mondta a motor, hogy helló, nekem ennyi volt, nézzetek más megoldás után. Azt tudtam, hogy bár már régen csak dagasztásra használtam a gépet, nem akarok kenyérsütő nélkül maradni, így 5000 pénzért lőttem egy hasonlóan egyszerűt a Vaterán, ráadásul itt a közelünkben, pikkpakk elhoztuk, azóta is előírásszerűen működik.
Szóval van olyan, hogy se öregtészta, se kovász, se bekevert DNK nem várakozik itthon, de kenyér meg kell. És isten látja lelkem, a bolti kenyerek olyan pusztulatosan rosszak, és annyira ég tőle mindőnk gyomra, hogy ha egyetlen mód is van rá, hogy elkerüljük ezeket, akkor megragadom azt az egy módot, és sütök saját kenyeret.
Ez történt ma is. Már a reggel is szarul kezdődött, szürkeség, esőfelhők, később eső, aztán mindenféle adminisztratív bonyodalom nehezítette az életemet, majd eljött a pillanat, amikor azt kívántam, bárcsak, bárcsak így maradt volna, hogy csak ennyi bajom volt. De nem, az élet nem egy vicceskedő valami, úgyhogy odavágott rendesen, úgy, hogy nagyjából levegőt venni nem volt már kedvem. Így aztán elég későn dobtam be a gépbe a hozzávalókat, de a szuper kis Hauser teszi a dolgát rendületlenül, nekem kb. csak annyi dolgom volt, hogy a megkelt tésztát megformázzam, és betegyem a sütőbe.
Mostanában nemigen fordul elő, hogy kireped a kenyér olyan helyen, ahol nem akarom, de most ez is megtörtént, de teljesen biztos vagyok benne, hogy így is el fog fogyni ez a joghurtos, egyszerű kenyérke.


Hozzávalók:

50 dkg BL-55-ös liszt
15 dkg natúr joghurt
2 teáskanál cukor
1 evőkanál só
7 gr porélesztő
150 ml langyos víz

Elkészítés:

A folyékonyak mennek az üst aljába, aztán jön a liszt, só, cukor, élesztő. A gépet beállítom a megfelelő programra, majd másfél óra múlva a csodásan megdagasztott, megkelt, langyos tésztát kiveszem belőle. Kissé átgyúrom a lisztezett deszkán, megformálom, hagyom még 15 percet kelni a formában. Most fém doboz formát választottam a kenyérnek, ezt megelőzően fedeles kerámia tálban sütöttem.
A kenyérke tetejét három helyen bevágtam, majd 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, a sütő aljába pedig egy lábasban forró vizet, hogy jó gőzös környezetben süljön a kenyér. Kb. 45 perc alatt készült el.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése