2020. június 2., kedd

Nawabi Murgh - Csirke kesudió szószban

Szeretném leszögezni az elején: ez az étel nem szép. Egy kesudió színű mártásban tartózkodnak a húsdarabok, és bár próbálkozhatunk megdíszíteni ezzel-azzal, az összhatáson nemigen fog változtatni. Na de mi a fontosabb? Az étel külleme, vagy az, hogy szuper egyszerű, ÉS finom? Na ugye. Úgyhogy most nincs fotó, mert vagy elhiszitek nekem, amit állítok a nawabi murghról, és úgyis elkészítitek, vagy nem hisztek nekem, akkor meg száz fotó is kevés lenne.


Hozzávalók: 

60 dkg csirkemell filé nagyobb kockákra vágva
10 dkg sózatlan kesudió
1 teáskanál római kömény
3 evőkanál mogyoróolaj (hiányában olíva vagy napraforgó)
1 nagy hagyma finomra vágva
2 teáskanál gyömbér-fokhagyma paszta (az Ázsia boltban vettem, természetesen elkészíthető friss gyömbér és fokhagyma lereszelésével is)
1 teáskanál garam masala
150 ml natúr joghurt

 
Elkészítés: 

A kesut 10 percre beáztattam 150 ml forró vízbe, majd az idő letelte után a késes betétű robotgéppel megdolgoztam, úgy, hogy az áztatóvizet is felhasználtam. Felmelegítettem az olajat a wokban, és megsütöttem rajta a hagymát. Amikor barnult, hozzáadtam a gyömbért és fokhagymát, majd a csirkedarabokat is. A hús minden oldalát átpirítottam. Megszórtam garam masalával, római köménnyel, sóval. Ekkor adtam az edénybe a kesupasztát és a joghurtot. Felforraltam az ételt, majd csökkentve a hőfokot puhára pároltam a csirkét. Ezalatt a szósz is besűrűsödött. Olyannyira, hogyha túl sűrűnek éreznénk, egy kevés vízzel (vagy ha van bontva éppen kókusztej, azzal) higíthatunk rajta.
Forrón tálaltam kurkumával sárgára színezett rizzsel, a hús tetejét megszórtam durvára vágott kesuval. 

A receptet Monisha Bharadwaj Indian in 6 című könyvéből kölcsönöztem.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése