2020. május 24., vasárnap

Tejszínes eper fagylalt

Jó néhány éve már annak, hogy megvettem a fagyigépemet. Kis jelentéktelen jószág, talán 5 ezer forint volt az ára, de akkor úgy éreztem - némi gasztroblogger társadalmi nyomásra -, hogy képtelenség nélküle élni. Nos, lehet fagyigép nélkül élni, de a nyári hónapokban nem nagyon érdemes. 


Volt már élethelyzet, amikor szó szerint életet mentett az épp elkészülő citrom fagyi, de készítettem már menta fagyit, sós karamellát, vaníliát, csokit. Nagyon szeretjük nyári estéken elkanalazgatni a fagyit, és őszintén szólva engem megnyugtat, hogy tudom, semmi, de semmi mesterséges anyag nincs abban, amit eszünk.
Az elmúlt két nyáron valahogy nem került elő a gép, de idén már többedszerre használom. Ezúttal egy tejszínes eper fagyi készült, tekintve, hogy bár csodásan kinéző, de nem túl édes epreket sikerült vennem, amik legjobban ebben a fagyiban fognak teljesíteni.

Hozzávalók 1 literhez:

60 dkg megmosott, leszárazott eper
15 dkg porcukor
1 citrom leve
2,5 dl habtejszín
2 evőkanál Bols Grenadine szirup ( ez elhagyható, de valami alkoholt azért öntsünk a turmixba, vodka, gin megteszi. ettől krémesebb lesz a fagylalt)
1883 Szirup 1l Grenadine
Elkészítés:

Mint a legtöbb fagyinál, a lehető legegyszerűbb. A hozzávalókat turmixgépbe tesszük, leturmixoljuk. Át szoktam a keveréket önteni egy csőrös műanyag kancsóba, az megkönnyíti majd a fagyi alap gépbe öntését.
A turmix mehet a hűtőbe, jó hideg legyen, mielőtt beleöntjük a fagyigépbe. 20-30 perc alatt csodás, krémes fagylalt lesz a jutalmunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése