2020. május 21., csütörtök

Burek túróval és sajttal

Nem emlékszem, pontosan mikor történt, hogy megismerkedtem a burekkel Horvátországban. Sokszor (de nem elégszer) nyaraltam ott, és ezen nyaralások alkalmával nem fordulhat elő, hogy kimaradjon a burekezés. 


Én a hússal töltött változatot nem érzem a magaménak, úgyhogy csak a sós túrósat eszem. Imádom, ahogy a pékségben levágják a megfelelő darabot, zsírpapírba teszik, amitől aztán még a sarka hegye is zsíros az embernek, és nincs az a szalvéta mennyiség, ami elég lenne ahhoz, hogy hazaérve ne kelljen zuhanyozni burekezés után. Mert persze a burekkel nem lehet várni, míg a szállására nem ér az ember, azt azon melegében be kell tolni, még a kocsiban. Aztán a maradékon el lehet nyammogni egész estig, hiszen ki bír megenni egyszerre egy bureket?
A magam változata kipróbált, bátran ajánlom. Ha nagy adagot készítek, akkor fél kiló túróból csinálom, most csak egy kétszemélyes mennyiségre volt szükség. És ezzel fel is avattam a szépséges Isabelle Rose Home piteformámat, amivel a születésnapomra leptem meg magam. Oké, van még addig néhány nap, de ki számolja? :)

Hozzávalók: 
1 csomag réteslap, súlyra közel 50 dkg 
50 dkg tehéntúró 
2-3 dl zsíros tejföl 
3 tojás 
6-8 dkg reszelt trappista 
só, bors 

Elkészítés: 

Egy tálba tettem a túrót, villával összetörtem. Hozzákevertem a tojásokat, a tejfölt, sajtot, megsóztam, pici borsot is tettem bele, de csak elenyészőt. A tepsit kiolajoztam, és két réteslapot belefektettem, jutott a tepsi oldalára is. (A bureket hagyományosan alacsony, kerek fémedényekben sütik, nekem ilyenem sajnos nincs, úgyhogy tepsit használtam.) Innentől vette kezdetét a móka.Sorra vettem ki a csomagból a réteslapokat, összegyűrtem őket egyenként, alaposan megmártottam a masszában, jól beletunkoltam a lapokat, és így gombóccá gyűrve, tojásos túróval átitatva a labdákat beletettem a kibélelt ágyba.
Így el is fogy a réteslap is, a massza is. A cucc tetejére olajjal megspriccelt két réteslap kerül, aztán megy a sütőbe, úgy 190 fokra, kb. 30 percre. Ha szükséges, papírlappal takarjuk le a tepsit, hogy ne égjen szénné a felső két réteslap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése