2020. január 2., csütörtök

Naan

Naan, az egyik kedvencem. Nagyon szeretem a pitát is, de a naan... verhetetlen! Rengeteg féle ételhez jó, leginkább az indiai dalokhoz, és egyéb indiai szaftos ételekhez szeretem. Nem állítom, hogy gyakran sütöm, nyilván én is inkább megrendelem, ha úgy alakul, hogy indiait vacsorázunk, de olyan
egyszerű a recept, és olyan pillanatok alatt elkészíthető, hogy vétek kihagyni néha-néha. A dagasztást követően 25 perc kelesztésre van szükség, a sütése száraz serpenyőben történik, tehát ha nagyon lassúak és megfontoltak vagyunk, akkor is elkészül egy szűk óra alatt.



Hozzávalók kb. 8 darab naanhoz:

35 dkg finomliszt
2 dl langyos víz
2 evőkanál sűrű joghurt
2 dkg friss élesztő (vagy 2 teáskanál instant)
1 teáskanál cukor
1 evőkanál olaj
1 jó csipet só

Elkészítés:

A langyos vízbe beletettem a cukrot, belemorzsoltam a friss élesztőt, hagytam, hogy felfusson. Amikor ez megtörtént, hozzáöntöttem a liszthez, beletettem a többi hozzávalót, és néhány perc alatt sima, fényes tésztává dagasztottam. A tálat, amiben dagasztottam, kissé kiliszteztem, beletettem a tésztát, tetejét olajos kézzel kicsit átsimogattam, majd letakarva 25 percig kelesztettem.
A megkelt tésztát deszkára húztam, 8 darabba vágtam, gombóccá formáltam, majd kissé meglisztezve a felületüket, kerekre nyújtottam.
A serpenyőt nagyon forróra kell hevíteni, majd egymás után megsütni a lepényeket mindkét felükön. Néhány perc csak az egész. Szép buborékosak lesznek a lepénykéink, és amikor megfordítjuk, ezeknek a buborékoknak a másik fele kissé megpörkölődik, de ennek pont ilyennek kell lennie.

1 megjegyzés:

  1. Magam is így csinálom, mínusz joghurt. De ki fogom próbálni mit joghurt is, :)

    VálaszTörlés