2020. január 6., hétfő

Almás zellerkrémleves

Októberben főztem először arra a családi összejövetelre, amit a fiam születésnapja alkalmából rendeztem. A kisebbik unokahúgom vegán, kellett egy leves, amit ő is megehet, és mivel én imádom a zellert, gondoltam, legyen egy jó kis zellerkrémleves. Aztán eszembe jutott, hogy talán az intenzív, már-már parfümös zellerízt talán nem lenne jó túlzásba vinni, ezért könnyítani akartam az ízeken, és végül arra jutottam, hogy almával kombinálom a zellert, és meg kell mondjam, az egyik kedvenc levesem lett. Elkészíteni pedig annyira egyszerű, mint egy pofon...



Hozzávalók:
1 közepes fej zellergumó
2-3 közepes burgonya
2 savanyú alma

bors
tejszín ízlés szerint (vegánoknak nyilvánvalóan alternatív tej/tejszín)

Elkészítés:
A zöldségeket meghámoztam, a zellert apró, a krumplit egy számmal nagyobb, míg az almát nagy kockákra vágtam. Annyi vízben, hogy ellepje, odatettem főni, egy csipet sóval fűszereztem. Természetesen ha van zöldség alaplevünk, vagy leveskockából készült zöldségleves, használjuk azt. Én mindig tartok itthon egy-két doboz bio zöldségleves kockát, azt szoktam bevetni. Amikor a zöldségek puhára főttek, turmixgépbe öntöttem a levest, krémesre turmixoltam, majd a lábasba visszaöntve korrigáltam az ízeken. Ha szükséges, adjunk hozzá egy kevés sót, borsot, ha az alma túl savanyú volt, egy pici, de tényleg pici juhar- vagy agavé sziruppal kerekítsünk az ízeken, végül pedig adjuk hozzá a tejszínt is, és kész is az üde, kellemesen savanykás levesünk.
Szeretek hozzá bacon chipset tálalni, esetleg egy kis ropogósra sütött hagyma karikát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése