2016. május 1., vasárnap

Sacher torta


Lajos Mari utasításait nagyjából követve, itt-ott picit módosítva készült az alábbi torta. Ezzel is úgy jártam, hogy azt gondoltam: én nem szeretem a Sacher tortát, aztán amikor először kóstoltam ezt a verziót a barátnőmnél, rá kellett döbbennem, hogy - már megint:) - tévedtem. Igenis szeretem a Sacher tortát, de nemcsak én szeretem, hanem a családom tagjai is. Jól teljesített már születésnapon, és az idei Anyák Napján is.




Hozzávalók:

15 dkg jó minőségű étcsokoládé
12,5 dkg  vaj
6 tojás
12,5 dkg cukor
5 dkg liszt
egy csipet só
1 csomag sütőpor
15 dkg darált dió
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg étcsokoládé a tetejére
0,5 dl olaj
baracklekvár a töltéshez
 
 
Elkészítés:

A tojásokat szétválasztom. A sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem. A fehérjéket kemény habbá verem. A vajat a csokoládéval vízgőz fölött felolvasztom, kihűtöm. Ha kihűlt, belekeverem a cukros tojássárgába, hozzászitálom a sütőporral elkevert lisztet, beleteszem a diót, könnyedén elkeverem. A felvert habot utoljára adom hozzá, könnyed, nagy mozdulatokkal - hogy a hab ne törjön össze . Kilisztezek egy 26 centis kapcsos tortaformát, beleöntöm a masszát, és 200 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig - és tűpróbáig - sütöm a tésztát.
Ha elkészült, néhány percig a formában hagyom pihenni, de ennek elteltével leveszem a forma oldalát, és tálra csúsztatom a süteményt. Amikor teljesen kihűlt, a 2 tábla étcsokoládét (jó minőségűt!) vízgőz fölött felolvasztom, adok hozzá fél dl olajat, hogy szép fényes legyen. A tortát félbevágom, baracklekvárral megkenem, ismét összeillesztem, kenek egy réteg lekvárt a tetejére is, és a csokoládé bevonóval megkenem a tetejét, valamint az oldalát is. Ezt a lépést még gyakorolnom kell, hogy szép legyen a torta, de bízom benne, hogy előbb-utóbb ez is menni fog.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése