2015. november 8., vasárnap

Sütőtökös muffin


Fájdalom, a családban csak én szeretem a sütőtököt. Hiába ragyognak a megsült tökszeletek csodálatos ősz-sárgában, családom tagjait a legkevésbé sem hozza lázba a dolog. Így hát gyakran történik meg, hogy a piacról csodás tökkel/tökökkel érkezem haza, meg is sütöm őket, aztán a maradék darabok az enyészeté lesznek. Kivételesen nem ez történt, hanem lesz, ami lesz alapon muffint sütőttem belőle, úgy azért el szokott fogyni...



Hozzávalók:

30 dkg liszt
25 dkg barnacukor (érdemes ezt használni, sokkal teltebb, jellegzetesebb ízt kapunk, mint az egyszerű kristálycukorral)
45 dkg tökhús
4 db tojás
csipet só
1 púpozott teáskanál fahéj
1 csomag sütőpor
175 ml olívaolaj

Elkészítés:


A nyers tököt meghámoztam, kisebb kockákra vágtam, és betettem a késes aprítóba. Megforgattam, majd hozzáütöttem a tojásokat, így könnyen és gyorsan csinált a gép csodás színű masszát a tökből. Ezt átkanalaztam egy műanyag tálba, hozzáadtam a többi anyagot, és csak annyira kevertem össze, hogy a liszt mindenütt nedves legyen.

Papírkapszlikkal bélelt muffin formába kanalaztam a matériát, de jutott belőle egy mini kuglóf- és egy mini kenyérformába is. 180 fokon 30 percig sültek.
Apróra darabolt dió, mandula turbózás a tésztának biztosan jót tesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése