2024. január 17., szerda

Magkeksz, vagyis a mindenmentes keksz dícsérete

Csodálatos ötlet ez a magkeksz cím, ezer százalék, hogy élő ember nem fog rákeresni így soha a google-ban, így persze nem is találja meg, de hát mit csináljunk, ha egyszer ez egy magkeksz? Na jó, felőlem lehet magkréker is. Végtelenül egyszerű az elkészítése, és bár van egy hasonló recept már a blogon mindenmentes keksz névvel, szerintem ez még annál is jobb. És főleg tojásmentes... Krémek mellé kimondottan telitalálat, de ha nagyobb téglalapokra vágom, szerintem reggelire is tökéletesen megfelel vegán sajttal, vegán vajjal, zöldségekkel.

A képen a vegán babkrém társaságában látható a mindenmentes keksz

Hozzávalók 1 tepsinyi adaghoz:

2 csésze hideg, főtt quinoa (én most jó sokat főztem, abból vettem ki két csészényit, de szerintem 1 csészényi nyers quinoából lesz dupla adag főttünk)
fél csésze dió
1/3 csésze lenmag
1/4 csésze szezámmag
1/4 csésze chiamag
bő fél teáskanál só
3-4 teáskanál olaj/kókuszzsír
1 kávéskanál szárított bazsalikom, oregánó, vagy más fűszernövény, amit szeretünk

Elkészítés:

A quinoát több vízből megmossuk, kétszeres vízben megfőzzük, kihűtjük. Később késes betétű aprító tartályába pakoljuk, és minden mást is vele együtt. Öntsünk egy-két evőkanálnyi vizet is a tartályba, aztán majd meglátjuk, hogy boldogul a gép a matériával. Pulzálva dolgoztassuk tésztává az anyagokat. Ha kell, adjunk hozzá még egy pici vizet, én a végén egy evőkanálnyi hajdina lisztet adtam hozzá, hogy ne legyen olyan ragacsos.

Terítsünk ki a pultra egy tepsi nagyságú sütőpapírt, oszlassuk el rajta többé-kevésbé négyzet formában a tésztát, amilyen vékonyan tudjuk. Terítsük le egy darab folpackkal, és azon keresztül nyújtsuk az egészet egyenletes vastagságúvá. Akarom mondani, inkább egyenletes vékonyságúvá, mert ez a keksz akkor lesz finom ropogós, ha jó vékony. Menet közben egyengessük a széleit egyenesre, hogy ne legyen sok kevésbé szép darab majd a széleken.

Amikor már egyenletes és jó vékony a masszánk, húzzuk le róla a folpackot, derelyevágóval metéljük fel kedvünk szerinti szélességűre és hosszúságúra. Nem kell szétválasztani a csíkokat. Végül húzzuk egy tepsire a sütőpapírt.

190 fokra előmelegített sütőben kezdjük a sütést, itt süljön 15 percig, majd vegyük vissza a hőfokot 150-re, és adjunk még neki 25 percet. Fontos, hogy jól átsüljön a keksz, nehogy úgy járjunk, mint én egyszer egy másik változattal, hogy másnapra megpenészedett az egész. Igaz, abban tojás is volt...

Amikor kivesszük a sütőből az elkészült ropikat, könnyedén el is lehet tördelni a vágás mentén őket, de egy széles pengéjű késsel is megtehetjük ugyanezt.

Én rögtön kipróbáltam a babkrémmel, és mondhatom, remek volt. Erőteljesen érződik a lenmag íze, főleg még melegen, de bármilyen krémmel esszük, az le fogja ezt tompítani. Legközelebb egy kicsit kevesebb lenmagot, és több szezámot fogok beletenni, mert én nem annyira vagyok nagy barátja a lenmag ízének. De hát nagyon egészséges, úgyhogy el nem hagyhatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése